Welke van de vier zou je houden?

Beste forumleden

Met 8 horloges in bezit, merk ik dat ik ze te weinig draag. Ik wil er daarom een aantal laten gaan. Daar komt bij dat ik andere horloges op het oog heb.
Welke van deze vier horloges zou jij houden?

Tuurlijk, doen wat ik zelf wil, dat spreekt voor zich. En de horloges zijn moeilijk te vergelijken. Maar ik ben toch benieuwd naar de meningen hier.

  • Skx007 Han Sub
  • Precista PRS-18
  • Eterna matic 1000
  • Longines fab. Suisse

0 stemmers

Bedankt voor de reacties!
Groeten, Gerard

9 likes

De Eterna!

5 likes

De Longines

1 like

om daar een goed antwoord op te geven zou ik moeten weten welke de vier horloges zijn die in de collectie blijven. zo is de skx zeer knap, maar als een andere duiker blijft…

1 like

Dit zijn de blijvers.

3 likes

De SKX houden.

Mijn mening: Een. Han. mod. verkoop. je. niet.
:kissing_heart:

1 like

Longines zou ik persoonlijk houden

1 like

Dat klinkt wel heel devoot.
Neemt niet weg dat het een fantastisch horloge is.

Neejoh :joy: Gaat me niet om de persoon, maar dat je het om een uniek / gepersonaliseerd horloge hebt (gratis laten maken). Ik zou dat lekker houden ipv wegdoen voor die ‘paar’ centen.

2 likes

Goed punt, ik twijfel al aan de overweging om hem weg te doen.

Kijk… de andere kant is natuurlijk… als je er gewoon niet echt meer plezier aan beleeft en hem houdt vanuit een gevoel van ik ‘mag’ hem eigenlijk niet verkopen… tja dat is ook weer niet goed. Das de verkeerde reden om hem te houden.

Hmm… haal ik toch nog mijn eigen advies onderuit :joy:

1 like

Aankoopvolgorde voor mij als ik niets zou hebben :
Seiko
Precista
Eterna
Longines
(eerst een automatisch alledagshorloge)

In volgorde met in gedachte wat ik al heb:
Precista
Eterna
Seiko
Longines
De mod is leuk, maar heb al een SKXje. De precista vind ik cool. De Eterna vind ik mooier dan de Longines, omdat ik niet zo van goud ben en omdat ik de minutenwijzer van de Longines te kort vind.

Jouw collectie gezien hebbende wordt het:
Eterna
Precista
Seiko
Longines

(Waarde steeds buiten beschouwing gelaten). Eterna gekozen.

Edit: De Eterna is ook wel het horloge waar ik het meest warm van wordt zonder met zoiets prozaïsch als collectiestrategie bezig te zijn

3 likes

De Eterna met afstand. Maar doe die trouwens maar weg hoor. Naar mij.

2 likes

De Eterna, no doubt. Ik vind de patina op de Longines niet mooi en de rest boeit niet :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

skx houden voor wat kleur. de rest zou ik verkopen

1 like

Pffff, ik heb gestemd voor je, maar ik zou niet kunnen kiezen en ze alle 8 houden… :sweat_smile::grimacing::wink:

En misschien vind ik de vier die je weg wilt doen (persoonlijk!) bijna wel mooier dan de blijvers… :grimacing: (ik ben nooit zo onder de indruk geraakt van de GS-en).

1 like

Eterna behouden.

1 like

Longines!

1 like

Ik heb gekozen voor de Eterna, maar ea. wel afhankelijk van je huidige collectie. Zoals je laat zien past Eterna daar heel mooi tussen.

1 like

Ik zou alleen de Seiko houden. Vind de rest eigenlijk niet mooi :smiley::+1:

1 like