Welke vintage draag je vandaag? Deel III

En dan ineens is de urenwijzer niet meer goed uitgelijnd en blijkt er een tandje afgebroken te zijn. Dus van een ander uurwerk een tandwieltje er in en weer gaan met die oude Russische ZIM…dacht ik.
Een tandwiel van een ZIM 2602 blijkt dus te verschillen van eentje van deze 2608. Ik heb er in de hoogte 0,25 mm af moeten halen en 0,1 mm in de diameter omdat de wijzer er niet op kon. Verder moest het gat ietsje uit geruimd worden, maar alles is erg goed gelukt en de ZIM loopt als nieuw.

27 likes

seiko uit '78

21 likes

30 likes

Van harte @Pjotr1!
Mijn vintage voor vandaag was deze:

35 likes

Foto van gisteren, maar is eigenlijk sinds vorige week dagelijks aan de pols. (met dank aan Andy:grinning:)

27 likes

Mooi zijn ze, hè?

30 likes

en hij heeft ook een hele geinige font.

@JimSoul had hier laatst ook al een bericht over.

Misschien een idee om hier een eigen topic voor te openen? Ik wil best de moeite nemen om het te starten, maar ik wil niet het idee van @JimSoul kapen. En daarnaast heb ik zelf geen horloge met een bijzonder font.

3 likes

Voor de kameraden die niet in het Citizen Only topic kijken: Hier een cross-post van een vintage horloge waar ik waanzinnig trots op ben. Net binnen gekomen, NOS, nooit gebruikt, helemaal nieuw. 1970!!! Loopt als een zonnetje en heeft een ereplaats in de collectie! I :heart: vintage Citizens…

26 likes

Zeester omspant zijn tentakels om mijn linkerpols - dat was een drukke dag…

25 likes

Oud goud (naja verguld) :grin:

19 likes

FATA :high_brightness: CALENDOGRAPHE :high_brightness:

21 likes

31 likes

:star_struck:

33 likes

Peter, van harte gefeliciteerd alsnog. Ik zag het nu pas!:handshake::clinking_glasses::+1::slightly_smiling_face:

1 like

Please be my guest :+1:

(Ik dacht dat er al zn topic was maar ik kom niks tegen wanneer ik er naar zoek…)

1 like

Dank je wel Harry :smiley::+1:.

1 like

Merk? Geen idee maar toch mag ik hem graag :blush:

22 likes

Enicar’s Seapearl op een mooie dag als vandaag:smirk:



Dit dekseltje bedekt een AR1010

27 likes

Goedemorgen!

26 likes

Goedemorgen, vandaag mijn RonTic Aquanaut.
Mooie vrijdag!

22 likes