Welke vintage draag je vandaag? Deel III

Goedemorgen.

Vandaag weer tijd voor een vintage exoot. De Nepro Memotron uit 1972. Destijds het eerste mechanische horloge met een electronisch alarm. De Micro Buzzer 500. Om hiervoor plaats te maken heeft Nepro gebruik gemaakt van het cal ETA 2671, normaal gebruikt voor dames Slechts 2 jaar in productie.

24 likes

Wow voor mij wotw! !!!

1 like

29 likes

18 likes

Leuke info!

1 like

69er

22 likes

Leuk! First time :grinning:. Ze zijn trouwens met z’n tweeën.

23 likes


Rado vandaag; dag en datum niet aangepast, morgen toch weer een andere aan de beurt.

23 likes

Deze kreeg ik vandaag binnen na een restauratie. 1941 Longines met 10.68z uurwerkje in 18k rosegoud.

35 likes

Klasse! :ok_hand:

2 likes

Mooi! :ok_hand::ok_hand:

Ben wel benieuwd hoe zo’n “tank” nou in de praktijk draagt, heb er ook een aantal in de projectenbak liggen, maar nog nooit echt om gehad. :sweat_smile:

1 like

Pure class! Gaaf!

1 like

Ja, dat was precies de reden dat ik dit projectje heb opgepakt: ik wilde ook weleens zo’n tank proberen. Mijn vriendin vond het overigens ook wel een mooi ding, dus de vraag is hoe lang ik het zelf ga dragen :joy:. Op zich wel prima, want ik ben er nog niet helemaal over uit of het stevige patina op de wijzerplaat me wel echt bevalt.

2 likes

Anders heeft je zus misschien nog wel interesse (weet ik uit betrouwbare bron) :wink:

1 like

Zo ben ik ook al eens een horloge kwijtgeraakt. Toevallig ook een “tank” maar dan een quartz. :joy::joy:

2 likes

Haha, goed om te weten. Dat wordt dan wel een heel fors verjaardagskadootje :sweat_smile:.

Tijdens de komende meeting is er in ieder geval tijd genoeg om het te passen :+1:.

1 like

Middagwissel naar de NA! :blush: Fijn weekend! :smile:

31 likes

Inderdaad. Hopelijk heb ik mijn zwarte tank dan ook klaar. Hangt af van hoeveel problemen ik nog ga tegenkomen. :sunglasses:

1 like

Moeris Excellence cal 13" in staal

22 likes