Welke vintage draag je vandaag? Deel III

Ik twijfel nog … :thinking:

7 likes


@koekoek : Dank voor de tip.
Heb mezelf overtroffen want

  • ik kreeg de stem er uit
  • ik kreeg het uurwerk er ook uit
  • het glas was werkelijk ontstellend aangeslagen aan de binnenkant
  • dat wat schoongepoetst
  • en: ik kreeg alles weer terug èn het werkt allemaal ook nog.

Ziet er al een stuk beter uit.
Nogmaals: dank voor de tip.

12 likes

Toffe foto (alleen had ik iets meer ruimte boven het horloge willen zien).

1 like

Mee eens…het was alleen “5 voor twaalf”…we moesten haasten om de regen voor te zijn. Qua kleurstelling en scherpte / compositie was dit de leukste eruit. De anderen waren net iets te saai.

1 like

Goed gedaan en mooi resultaat zeg. Klasse.

Het begin van een horlogemakers carriere… Goed gedaan hoor…:wink:

Nog eens naar de designers Object - 6 etages veelal jonge ontwerpers en veel moois maar geen enkele horlogeontwerper gespot…gemiste kans? !?


Seiko Kinetic rechts, en op links Japans 70´er jaren design :roll_eyes:

7 likes

Deze Rival mocht vandaag om. Een geinige simpele handwinder. Verder kan ik er geen info over vinden.

17 likes

Prachtig horloge, die Rival

1 like

Voor de avond deze omgegespt

18 likes

De SEIKO World TIME uit 1976

22 likes

Een MP deal die te mooi was om waar te zijn, na een dag trok ik de kroon los, inmiddels netjes gerepareerd en van olie voorzien, haha.

18 likes

Nouja als hij goedkoop was en hij had enkel service nodig is het nog een topdeal toch :grinning::+1::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik weet niet of ze “te mooi om waar te zijn” is.
Mooi is ze in ieder geval. Goede vondst.

1 like

Het verhaal was wel mooi: ik kwam in een nogal bouwvallig appartement terecht in mijn woonplaats, waar een zoon was, die het horloge van zijn overleden vader verkocht. Hij vertelde eerlijk dat er door een “klokkenmaker” al was gewerkt aan de kroon en dat ik voorzichtig de tijd moest verzetten. Hij wilde zelfs nog een soort garantie geven, daar ben ik maar niet meer op terug gekomen.

4 likes

Dragen uiteraard niet maar hij staat gezellig te staan. Elka 8 days (eigenlijk een Heuer)

15 likes

Radium?
Zit er nou geen glaasje in? :sweat_smile:

Denk het. Geigerteller is onderweg dus we weten het snel. Zit wel een glaasje in :slight_smile:

Certina op zelfgemaakt bandje :heart_eyes:

16 likes

Zoals de meeste uit de 40s Chromen cast en rode secondewijzer :smirk:


AS1604

26 likes