Welke vintage draag je vandaag? Deel XI

De Tourist staat in de garage :wink:

21 likes

15 likes

:nerd_face:

Zo heb ik er dus nog één nodig, een sloper, want heb twee leuke met nog oké wijzerplaat die ik wil maken :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

U vraagt ik stuur ze op … geef maar een pbtje met je adres

4 likes

Geen idee hoe oud deze Nederlandse Prisma precies is, maar qua uiterlijk / design lijkt hij me eind jaren '80. Oud genoeg dus voor dit vintage draadje.
Hij komt ook uit de ‘boodschappentas van @ferry1959’ (zie verslagje elders) en was eigenlijk een van de Quartz wrakjes.
Het mineraal glas was gebarsten, de wijzers lagen los tussen de wijzerplaat en het gebroken glas dat er gelukkig nog wel helemaal inzat. Het Japanse Miyota quartz werkje wat er in zat kwam echter weer tot leven met een nieuwe batterij.
Het werkje er even uit gehaald. Wat nog niet meevalt met die quartz dingen want om de kroon met stift er uit te halen er zit altijd ergens een palletje of piepklein gaatje verborgen in die Quartz dingen, daar waar je het niet verwacht.
Kastje en caseback in de ultrasoon en alles weer schoon poetsen, want héél vies maar wel te doen want stalen kastje.
Gebroken glas er uit en nieuw sexy plexy er in.
Wijzertjes er weer op en voor de ontbrekende secondenwijzer een geschikt exemplaar gesloopt van een ander wrakje wat echt niet meer te redden was. Het ding weer in elkaar zetten en voor de leuk een sportief bandje er op.
Voila: weer een bruikbaar quartz klokje voor de zaterdag.
Klein klusje, groot plezier.

Voor meer verhalen ‘uit de boodschappentas’, zie hier:

24 likes

24 likes

Vandaag deze oude Rus

17 likes

Een “Victoria” uit de jaren vijftig met eta 1256.

Lijkt inderdaad een vinger afdruk :thinking:

22 likes

Ergens wel cool, ben benieuwd of dat er nog afgaat

Uiteraard deze


Ben er nog immer ondersteboven van.
Overigens net wel een uurtje af gehad. M’n fiets had een grondige schoonmaakbeurt nodig ….

15 likes

9 van de 10 keer niet, meestal oxidatie van de lak of vernis door het zuur uit de vingerafdruk :grimacing:

1 like

Inderdaad (en @Proenski ) al voorzichtig overheen geveegd met wat rodico maar het is inderdaad zeer permanent.

5 likes

Ik krijg daarom altijd de kriebels als ik in een verkoopadvertentie zie dat iemand met z’n blote vingers een wijzerplaat of uurwerk vasthoudt. Dat zal ik zelf echt nooit doen, altijd risico op oxidate :grimacing:

5 likes

23 likes

Prachtig ding, ik hou van die stijl. Jammer van die vingerafdruk, maar ja zo komen ze dan tot je… Gaat er denk ik niet meer af, ziet er uit als ingevreten in de lak van de plaat. Niet aan prutsen, zo laten. Tandjes des tijds… Je kunt het altijd nog ‘karakter’ noemen :slight_smile:

4 likes

Ik blijf er idd mooi van af.

1 like

En ff door de criminele database heenhalen :grin:

1 like

Bel de FBI!

En je hebt helemaal gelijk. Ik heb hem nu op buffelleer staan. Draagt niet alleen beter, maar ziet er ook veel mooier uit!

15 likes