Welke vintage draag je vandaag? Deel IX

Das leuk, ik heb precies dezelfde, ook met mesh :+1::ok_hand:

1 like

Dat is een klus geweest, Wilko! Maar het resultaat mag er zijn. Chapeau.
Prachtige klassieker en hij staat je goed.

1 like

Dank je, flinke klus inderdaad; viel een beetje tegen :sweat_smile:
Is wel een beetje het probleem van jumbo’s. Kleinere Antimagnetiques zijn vaak gewoon kapot gegaan en daarna in een laatje verdwenen. Jumbo’s zijn gewilder en daardoor is er vaak aan gerommeld, en omdat het toch een Tissot blijft ook vaak door de verkeerde horlogemakers :grimacing:

Zal er wel een verslagje van maken; is al veel te lang geleden dat ik een reparatieverslagje gemaakt heb :blush:

8 likes

grimacing-emoticon-vector-8210705

Doen! Kan niet wachten. Altijd leerzaam.
yummy-emoticon-vector-18389350

3 likes

Vandaag eens een keer een vintage om de pols, de Alpina La Ronde.

Jaren geleden op eBay gescoord, laten servicen, maar is maar zelden om m’n pols. Ondanks dat ik het nog steeds een geinig ding vind. Ach, wie weet gaat hij een keer de verkoop in, een mooi bod wordt overigens altijd overwogen :wink:

15 likes

dank je,
en ja, lange tijd een lederen band erop gehad en steeds het gevoel dat er iets niet goed zat.
en toen die mesh erop kwam was het plaatje helemaal af :ok_hand:
sindsdien ben ik een grote fan van milanese/mesh banden :ok_hand:
intussen ook verschillende horloges voorzien van deze mooie banden en ze komen er stuk voor stuk mooier uit :star_struck:

1 like

Vandaag een vintage quartz, een Ricoh uit de jaren 80 (gok ik?) op two tone bandje.

Origineel van mijn grootvader, heeft na zijn dood 22 jaar in de schuif gelegen. Heeft 1,5j geleden onderhoud gehad en is terug afgesteld maar weken terug.

Mocht er iemand meer info hebben over het model of Ricoh als horlogefabrikant, laat het me maar weten!

11 likes

Wow, dat lijkt het werk waard man :ok_hand:
Doet denken aan oude Omega’s uit die periode, maar die zie je zelden met zwarte dial, en dan nog zo’n mooie staat🤗

2 likes

Staat al aardig wat over op HF, check de zoekfunctie maar eens :+1:

14 likes

Dat vond ik ook; daarom maar even doorgezet. Ik had er natuurlijk ook een donoruurwerk in kunnen zetten, maar zeker bij deze vond ik het wel de moeite waard om het originele uurwerk te behouden. (Even ervan uitgaande dat dit nog de originele is, maar serienummer is plausibel)

Tissot en Omega waren overigens in die tijd al samengegaan in SSIH (vanaf 1932), dus enige gelijkenis met Omega’s uit die tijd is niet geheel toevallig :innocent:
Zwarte wijzerplaten zijn bij Tissot’s uit die tijd ook sterk in de minderheid.

2 likes

Indrukwekkend horloge! :slight_smile:

15 likes

Thanx, Familiestuk (vaders horloge) Bumper automaat.
Gekocht bij Spritzer & Fuhrmann, Willemstad, Curacao ca 1955 :heart_eyes:

1 like

Moest even aan deze oude automatic denken :slightly_smiling_face:


Wel wat verschil, ook echt klassiek, maar het meest indrukwekkend vind ik deze ‘nummerplaten’ toch in zwart. Zo vaak vrijwel verloren gegaan aan de invloed van de Lumen op de cijfers :confused:, en deze is zeer netjes, dat maakt jouw werk helemaal af. Veel plezier er mee!

17 likes

Ook een mooi exemplaar. :ok_hand:
Je ziet inderdaad vaak wel de nodige aantasting door het radium. De mijne heeft geen lume dus dat scheelt :grin:
Overigens zitten er best wat plekjes op de wijzerplaat maar erg opvallend is het niet. Er is hier en daar wat bijgeschilderd, geen idee waarom, wellicht een twijfelachtige horlogemaker die krassen veroorzaakt heeft?

Zag het op je foto maar zo kan ik er prima mee leven, geen overkill. Vintage en 100% perfect is voor mij geen streven…

2 likes

Klopt, je moet goed kijken om het te zien. Kan ik ook prima mee leven.
Bovendien als hij helemaal in nieuwstaat was geweest had hij waarschijnlijk niet om mijn pols gezeten maar in een de etalage van een handelaar met een 4-cijferig prijskaartje eraan :innocent:

1 like

Seastar baby :sunglasses:

14 likes

14 likes