Avondwissel. Nog even een paar uurtjes deze. Sinds enige weken in huis, rechtstreeks uit Finland.
Er moest wat aan gepoetst worden, maar dan heb je ook wat…
Leopard handopwinder met FHF70 kaliber, 1950’s
Here’s lookin’ at you, kid!
Top Lex! Waar heb je die gevonden als ik vragen mag?
Ik ben ze nog niet eerder tegengekomen met een luipaard op de wijzerplaat. Enkel tekst of met een logo/ symbool zoals de mijne. Ik schat dat die van jou ouder is.
Etsy, bij een Finse aanbieder waar ik al eens eerder een Leijona had gevonden. Was puur een gokje. Deze zat in een junklotje met parts & repair klokjes. Er zat een puntgaaf ‘Focus - Finlandia’ Quartz klokje bij met een stalen kast en twee defecte uurwerkjes waar ik nog wat van hoop te maken. En dan deze. Heel vies en rammelde in zijn kastje, het glaasje was kapot en alle vier de klokjes waren head only.
Tot mijn verbazing ging het FHF 70 uurwerkje dat er nog brandschoon uitziet spontaan lopen toen ik het uit de kast nam. Kastje in de ultrasoon, poetsen, versleten ongemerkt kroontje vervangen door een generiek exemplaar, nieuw glaasje, passende spacer ring zoeken, in elkaar zetten, vintage leren bandje er op en… the rest is history! Beetje jaloers? Mag best hoor .
Nu nog op zoek naar een Tiger!
Hij is fraai geworden , soms moet je een gokje wagen en die pakt hier heel goed uit en die simpele uurwerkjes zijn onverwoestbaar
Haha, niet omdat je een Luipaard hebt gevonden hoor. Wel een klein beetje op het luipaardje op de wijzerplaat. Ik vermoed dat ze die in de jaren 50 erop zetten maar wanneer ze daarmee gestopt zijn zou ik niet weten.
Wat is de diameter van deze schoonheid?
Je weet wat ze zeggen; zoek en gij zult vinden…
Nog even terugkomen op deze tip: het heeft gewerkt . Nogmaals dank!! Fijn dat het horloge weer helemaal compleet is.
Top zeker fijn dat het weer compleet is ,geniet ervan.
Vanavond draag ik deze Pobeda, met zijn bijzondere paarse wijzerplaat. Ik heb hier al de zwarte versie van (en de blauwe en de rode versie zijn ook onderweg). In deze kleur heb ik dit horloge nog niet eerder gezien. Schijnbaar is het ook wel een oudje, gezien het serienummer, maar ook gezien het uurwerkje, dat erin zit. Die heeft namelijk geen schokbeveiliging op de balans, terwijl mijn zwarte Pobeda dat wel heeft.
Het nieuwe (paarse) horloge zit nog even op een tijdelijk bandje, een nieuwe is onderweg.
Ik heb sterk het vermoeden dat de paarse een verkleuring is van een andere.
Dat zag je wel meer.
Maar wel mooi
Dan is hij wel zeer egaal verkleurd. Maar ook niet onmogelijk. In het midden en aan de rand is er een blauwe schijn. Het zou inderdaad een blauwe kunnen zijn geweest. Maar dat maakt het voor mij niet veel minder mooi… Het maakt het juist meer vintage!
Haha, ik weet niet wat je nog meer hebt, maar ik vind hem wel leuk!
Je mag hem gerust hiermee ruilen, is nog lelijker
Maar jouw horloge heeft wel een leuke wijzerplaat. Maar die kast… Nee…
Gisteren een rustig praatje gemaakt met met m’n bronzen vriend …en ja hoor @Tonosama draagt een vingt age Seiko
32,5mm,stalen kastje.
Voor de gein ook nog maar even een prentje van de binnenkant met het FHF70 werkje.