Welke vintage draag je vandaag? Deel IX

Vandaag de eierwekker het wekkereitje weer:

20 likes

Goedemorgen allen,

16 likes

Zodiac Aerospace GMT, heerlijke nog gave acrylbezel, Zodiac JB Champion stalen band, ongepolijste strakke kast :heart_eyes:

Lekkere sixties vibe, een horloge dat veel aan piloten werd verkocht in de militaire PX stores tijdens de Vietnamoorlog.

26 likes

Een leeuw ook goed heren? :yum:

14 likes

18 likes

Ik kijk naar een vintage Raketa.

6 likes

Vandaag de king Seiko.

13 likes

Dat is weer wat anders! Gaaf

1 like

Altijd :+1:t3:

Wat is het merk?

Hier een Slava vandaag

12 likes

Leeuwen zijn altijd goed. Bijzonder deze! Wat is het merk? Wat is de kastmaat?
Doet ie 't nog? Interessant exemplaar voor restauratie als 't uurwerkje nog te redden is. Ik kan er, als je denkt dat ie dat waard is, wel een nieuw glaasje voor maken. Zie ook hier:

Ik heb al eens gedacht over een topic met een horloge dierentuin. Leeuwen, tijgers en panters zijn we al tegen gekomen, wie heeft er nog een ander beest als merk of vignet op zijn horloge staan?

Edit: nog veel meer leeuwen.
Als je op Mikrolisk vraagt om “Löwe” krijg je een verbazend groot aantal merken van horloge en klokkenfabrikanten te zien die allemaal een leeuw als beeldmerk voeren.
Hieronder de eerste 31 (!) maar er zijn er nog véél meer. In totaal ca. 300 (beeld)merken met een leeuw. Ik heb die van @domega er nog niet tussen gevonden, maar ik heb ze ook nog niet allemaal echt goed bekeken. Het zijn allemaal heel kleine afbeeldinkjes

Have fun!

3 likes

En ja, hij is vintage uit '91 :grin:

13 likes

Ja zeer uniek ding! Nog nooit gezien dus heel blij mee :smiley:

1 like

Lekker een oudje om tijdens de studie:

Deze ook uit ‘91 :grin:

10 likes

Een gestileerde haai die tegelijkertijd een tijger is

PinguĂŻns! (niet meer in bezit)

13 likes

Yep, die pinguins ken ik. Recentelijk zelf een variant op dit horloge (Raketa Antartika 24hour) verworven, maar dan met zwarte wijzerplaat.

We dreigen overigens aardig off topic te geraken, met die beesten. Ik denk dat ik hierover maar een nieuw topic ga starten. “Animal watches only” of zo.
Over dat Raketa horloge is overigens ook nog wel wat meer te vertellen, maar dat kan ook in een ander topic. Kortom, ik ga me voorlopig niet vervelen op HF


8 likes

Hier vandaag deze oude rus:

14 likes

13 likes

Een van mijn favoriete ouwe Russen:

15 likes

Nou, deze leeuw krijgt nĂłg een staartje - maar misschien kennen jullie @Lexaf en @Proenski dit uitgebreide topic over leeuwen als brand al ( niet alleen Finland, ook Zweden en andere leeuwentimers worden aangedragen) :nerd_face:

1 like