Welke vintage draag je vandaag? Deel V

30T2 inderdaad

1 like

:laughing:

Foto’s

Heuj. Die heb ik eerder ook gehad. Gaaf wel dat de indexen hoger liggen dan de wijzers in dit model. Nooit ergens anders gezien.

Ja dat is echt super leuk, vooral in bepaald licht, dan zie je de schaduwen vallen.

25 likes

Dit was de mijne…

18 likes

Wauw!! Die ziet er gaaf uit!!
Iets smallere indices zie ik.
En plattere schakels…

1 like

8203 of 8205 zelfde basis, en is een perfect fit

1 like

He jongen, dat is voor iedere Vintage horloge liefhebber hier de dagelijkse grote vraag! Er zijn geen “bepaalde sites” waar ze allemaal bij elkaar staan! Het is wat jij zoekt, waar jouw interesse naar uit gaat. Soms tref je een advertentie op een kartonnetje in de lokale supermarkt, soms moet je voor het klokje dat jij graag wil hebben de hoofdprijs betalen op Ebay… Succes het jouw persoonlijke zoektocht en heel veel plezier op ons mooie Forum!

Ja, nu je het zegt. Er zijn wel wat verschillen. De indexen op de mijne waren smaller en hadden een afgekant uiteinde. Die van jou niet volgens mij.

Ik heb hem uiteindelijk verkocht omdat ik de lug to lug met die band te breed vond worden. Kon er niet echt aan wennen. Veel te weinig voor gevraagd :-1:

2 likes

Ze zijn niet zo heel duur, maar een goede vinden met complete band is erg lastig.
Ben wel blij met deze, maar als ik er nog 1 tegen kom koop ik die er graag bij. Ze dragen voor mij super, heb 19,5cm pols. Echt heel comfortabel.

1 like

Vraagje nog. Hoe is de sunburst op jouw wijzerplaat?
Die van mij was vrij bijzonder rondom 12uur gepositioneerd. Dat was wel erg gaaf. Normaal is het altijd het centrum van de dial.

1 like

Ja centraal hier…

Hier kan je het effect aardig zien.

5 likes

De “grain” van de plaat loopt ook niet rond vanuit het midden. Het is meer alsof het centrum ergens ver boven de 12 zit en de “lijnen” in de plaat halfrond onder de 12 over de hele plaat lopen. (Beetje rare uitleg maar hoop dat je het snapt. :joy:) wel cool.

1 like

Dit is een 526, geen 516. 526 is veel zeldzamer en voorzien van een hi-beat Omega uurwerk. :wink:

6 likes

Zie het ook nu pas :joy: staat net zo duidelijk op de plaat :see_no_evil:

1 like

Ze lijken veel op elkaar maar geen enkel onderdeel is gelijk. Kast, band, wijzerplaat, indexen, wijzers, uurwerk, werkelijk alles is anders. :sunglasses:

3 likes

Hi Aqua,

Ja ik ben vrij nieuw in het horloge wereldje. Zo heb ik deze gevonden op chrono:

https://www.chrono24.com/seiko/lm-lord-matic-automatic-5606-7190-vintage-1972–id14378031.htm

Hoe weet je nou dat dit betrouwbaar is etc? Waar let je op?

Belisarius

1 like

Over chrono24 zijn de meningen verdeeld hier… Dit Forum staat vol met positieve, minder positieve en negatieve ervaringen. Lees je eens in! Gebruik de zoekfunctie en er gaat een wereld aan ervaringen voor je open. Succes man!

1 like

Vandaag viel de keuze op een Xihu

vamos

15 likes