Welke vintage draag je vandaag? Deel V

Vandaag krijgt dit buren horloge polstijd.

20 likes

28 likes

Je had een hele mooie 526 met blauwe dial en date only (ze zijn ook in day-date). :+1:

Ik zit ook al een tijd te kijken naar de 516 en 526 modellen, mijn voorkeur gaat dan uit naar de 526, date only.

Voor een nette 516 betaal je tegenwoordig al snel 200/250 euro, en voor een nette 526 ligt de prijs al snel op 300/350 euro.

De 526 dial heeft een diepe kleur welke pas zichtbaar wordt bij bepaald lichtinval, heel tof vind ik dat.

Zoals @wbcoupe al aangeeft lijken de 516 en 526 op elkaar kwa vormgeving, maar zijn het in detail verschillende horloges, de 526 zie ik als de luxere uitvoering van de 516. Aan de secondewijzer kun je in één oogopslag het verschil zien :wink:

Links de 516 en recht de 526:

En dan is er ook nog een 518 van gehard staal :sunglasses:
(rechts onder)

22 likes

29 likes

Leuk bijpassend bandje!

1 like

Bij vintage ontkom je er niet aan om je zelf stevig te verdiepen in de materie.
Chrono24 is zelden interessant voor vintage; of veel te duur of knoeiwerk/slechte kwaliteit.

Of die Lord-Matic een postieve uitzondering betreft heb ik overigens geen idee; zou je @koekoek even moeten vragen.

31 likes

29 likes

Heel mooi deze, Erik.

2 likes

Mooi hoor, zowel de Omega als de Hassy.

1 like

Wostok duiker.

26 likes

Die zijn redelijk zeldzaam! Die swing lugs zijn apart. Ik heb hem ook ooit een keer gehad. :+1:

1 like

De morgen is halfweg ,na de klassiekers een Veteraan letterlijk :smirk:

21 likes

Nog een thuiswerkdagje. Ben flink verkouden en kuchende mensen zijn nogal verdacht momenteel, dus maar besloten thuis te blijven. :grimacing:

20 likes

:heart_eyes:

22 likes

Ik twijfel vandaag… Welke zouden jullie kiezen op deze mooie zonnige dag?

19 likes

In geduldig afwachten op een mogelijk ‘nieuw’ projectje met een mooie Citizen duiker met alvast dank aan @Abel vandaag een andere oude Japanner :sunglasses:

17 likes

De rechtse met die racing band …én de werkloze 3de stuur je maar naar de Ardennen :blush:
Top quartet heb ja daar in de Box :heart_eyes:

1 like

Het geheim van de smid is dat :grin:

hé!.. dat doosje ken ik, :star_struck:
wat zit er aan de andere kant? :thinking:
mss dat er aan die kant nog een betere keuze zit :thinking::smiley:

1 like