Ik kom ze eigenlijk never nooit tegen!
Zal aan je denken if ever…
Dank je; Vind de jouwe een mooie kleurencombinatie hebben; wijzerplaat en kast passen heel mooi bij elkaar.
Ze kwamen overigens in alle denkbare maten; hier een vergelijk; van links naar rechts: 33 - 35,5 - 36,5 - 37,5:
Er was ook nog 38+, maar die heb ik zelf niet; @JimSoul heeft een mooie.
Weet jij zeker d at dit antwoord voor mij bestemd is, en niet voor Wilco?
Ik wist nl ook niet - of gewoon onwijs vergeten- d at er een 35 mm BC3 bestaan heeft
Om het rijtje compleet te maken, hier de 38+ mm (19mm lug) variant.
Ze zijn inderdaad in alle smaken te krijgen
En ook in werkelijk prachtige staat
Deze zit inderdaad net aan de goede kant van de ‘grens’
maar dan ook maar nèt…
Dat ding is nieuw man
NA:
@acour_jeroen hij is binnen👍, prachtig!
Meteen het bandje van @royke74 erop die tegelijk binnen kwam.
Prachtig!
Dibs. Ik ben op zoek naar een Jumbo en dat mag ook zeker een Tissot zijn. Refs 6181, 6721,… zijn prachtig.
Dusss stuur maar door wat je ervoor wil via PM
U vraagt wij draaien meneer
Nou, dat ding is al 68 jaar oud, maar je hebt gelijk… er is heel goed voor gezorgd.
Ik weet nergens van
Dat zijn ze zeker… in mooie staat, zeldzaam ook.
In mijn notities staat dat het een 6721 is, met een vraagteken… … om het zeker te weten zou ik de kast moeten openen, want ik eigenlijk niet zomaar wil doen omdat het horloge nog ‘maagdelijk’ is.
Op Hodinkee is in het verleden ook een 6721 verkocht.
Wat me dan toch tegenvalt van Hodinkee is de fout die ze maken, het horloge wordt aangeboden als ‘staal’ wat niet het geval is.
Extra info voor de geïnteresseerden:
Tissot heeft wel stalen jumbo’s (37/38mm) gemaakt, rond 1953 (100 jarig bestaan), maar die zijn extreem zeldzaam… ik ben ze nooit op verkoopsites tegengekomen. Een mede Tissot verzamelaar houd al jaren records bij en hij kent er maar een handjevol van.
Ik ben vaker benaderd door mensen die hem graag wilden overnemen… tot op heden niet gedaan, laat me er nog een nachtje over slapen