Welke vintage draag je vandaag? Deel VI

Ik weet nergens van :innocent::innocent:

4 likes

Dat zijn ze zeker… in mooie staat, zeldzaam ook.

In mijn notities staat dat het een 6721 is, met een vraagteken… :laughing:… om het zeker te weten zou ik de kast moeten openen, want ik eigenlijk niet zomaar wil doen omdat het horloge nog ‘maagdelijk’ is.

Op Hodinkee is in het verleden ook een 6721 verkocht.

Wat me dan toch tegenvalt van Hodinkee is de fout die ze maken, het horloge wordt aangeboden als ‘staal’ wat niet het geval is.

Extra info voor de geïnteresseerden:
Tissot heeft wel stalen jumbo’s (37/38mm) gemaakt, rond 1953 (100 jarig bestaan), maar die zijn extreem zeldzaam… ik ben ze nooit op verkoopsites tegengekomen. Een mede Tissot verzamelaar houd al jaren records bij en hij kent er maar een handjevol van.

Ik ben vaker benaderd door mensen die hem graag wilden overnemen… tot op heden niet gedaan, laat me er nog een nachtje over slapen :slight_smile:

6 likes

15 likes

Eenvoudige klassieker van het jaar 1970 aan de pols

25 likes

Dat Hodinkee bedrag kan ik je er niet voor bieden hoor, dat is een factortje 8 te veel :joy::sweat_smile:
Zelfs een volstalen Omega 2505 jumbo doet ‘slechts’ 6 a 800 euro.

1 like

I know, zo realistisch ben ik ook wel :slightly_smiling_face:

Nee, zeker voor jou Frank
De 35mm BC3 was er tot 2003 :nerd_face::point_up:t4:

1 like

Vandaag een Oriënt automatic.

19 likes

Hele gave line up Wilco…jummie :yum::stuck_out_tongue_winking_eye:

Net nog de mijne opgemeten. Ik heb inderdaad een 35mm jumbootje… Heel benieuwd naar die van @JimSoul :wink:

(Voor lezers die net inhaken… het gaat over horloges…:see_no_evil:)

2 likes

Aja da’s weer een ‘echte’ Oriënt - en met mijn favoriete ‘lumen-dots binnen de markers’. Heb zelf toevallig deze week mijn oude automatic ter reparatie gebracht, lag al weer heeeeeel lang te wachten op reanimatie.
Hopelijk gaat het lukken, balans was kaduuk begreep ik…en oude Japanse onderdelen is zelden feest :roll_eyes:

:+1::+1:

Die staat er al onder inmiddels: :wink:

1 like

Ahh gewoon in deze draad…daar was ik vandaag nog niet geweest :man_shrugging:t4:

2 likes

Zeker weten. Heeel heel erg mooie Jumbo. Gek op de lay out van de dail…

2 likes

Foto van de dag

26 likes

21 likes

Is er liefde voor mijn recente NA, deze heerlijk Bulova zoomert? True Blue!
image

25 likes

Terug van service, deze ingetogen Duitse schone uit Pforzheim.
@PeterLC nogmaals grote dank !

20 likes

Kleurenpalet

34 likes

43 likes

25 likes