Welke vintage draag je vandaag? Deel VI

Ah van de Swatch Classic zo te zien :roll_eyes::yum:

Vandaag de 6139-6012 op een zojuist binnen gekomen Uncle Seiko stalen band. Fijn weekend.

16 likes

Dank je Jeroen. :slight_smile:

Ik ook. Het spul met het oude logo is het leukst. Maar ook het nieuwe dat met een vernieuwd logo ( minder mooi imho) onder de vlag van de vrienden van @Chillekasper geproduceerd wordt , vind ik ook nog steeds heel charmant.

1 like

Haha hele frankenwatch jouw birthyear horloge. Hoop dat jouw ouders je wel met originele edgar-onderdelen in elkaar hebben geschroefd dat jaar :grin::see_no_evil:

Juist leuk je birthyear watch zo te restaureren lijkt mij. Wel even posten als ze helemaal af is :smile::wink:

Deze Citizen 62-5791 “Mono Case” uit 1975 die gisteren binnenkwam en waarover ik eerder vandaag een mini docu heb geschreven…

14 likes

Wat is dat voor een vintage apparaat op deze foto? :thinking:

1 like

leuk weetje van die wijzers!
Tja Swatch gaf voor mij de eerste echte verzamel impuls qua horloges. Zou nog een behoorlijke hoeveelheid plastic om kunnen laten smelten als dat materiaal ooit zeldzaam wordt :yum:

Oh dat ouwe mini bankschroefje. Lekker draaibaar en je krijgt er alle compressordeksels mee dicht :joy:

2 likes

Koele kast die nieuwe Mono :+1: Dacht even ook zo’n bijzonder geval te hebben slingeren maar deze houdt dus gewoon zijn schroefbek dicht :thinking:

10 likes

Vandaag een Zentra met zeer veel patina. Gisteren het uurwerkje geserviced. De AS 1802 loopt erg mooi.

19 likes

Ik heb er 3 in de collectie, geen vintage (helaas) maar wel van voor het Invicta tijdperk. Overigens ze zijn weer terug naar het oude logo :slight_smile:

1 like

Mooie combinatie zo, goeie keus :+1:

2 likes

Bedankt! Voelt een stuk meer solide dan de originele stalen band :+1:

2 likes

Berg met caliber PUW 60 61.
Eerste naoorlogse chronometercaliber. 1955

20 likes

Dat wordt lastig.
Ik draag deze een aantal dagen per week, wordt lastig van de pols te meppen!

1 like

:star_struck:

26 likes

Ook een Enicar Ultrasonic net als hierboven. Van 1964. :heart_eyes:

25 likes

Fout goud vandaag. Deze vintage Hami day-date met originele band is een grote favoriet van mij. :crazy_face:

20 likes

Een lotje van 7 new old stock Ruhla’s uit 1976 is gisteren gearriveerd. Ze liepen niet omdat ze al die jaren stil gelegen hebben, maar na demontage, reinigen, monteren en opnieuw voorzien van smeermiddelen lopen ze uitstekend. Ik heb er 3 gedaan, dus voor vandaag nog 4 te gaan. Je moet wat, in deze tijd.

23 likes