Welke vintage draag je vandaag? Deel VI

Das volgende week zondag de 21 ste toch

Prachtige kast :ok_hand: Vaderdag is volgende week in Nederland

1 like

Tussen mijn Japannertjes door even een onbekende Zwitser :stuck_out_tongue_winking_eye:

23 likes

Onbekend maar toch zeer gegeerd :relieved:

3 likes

Gegeerd ok, maar dan toch vooral door koopjesjagers :grin:

1 like

19 likes

Deze Pico Pronto op een grijze Hirsch is aan de beurt.

18 likes

Keuzes keuzes… maar een Tissot Navigator panda lonkt ook heel erg…
welke zouden jullie skippen om plaats te maken voor een Navigator??

18 likes

Als ik iemand van dienst kan zijn? Stuur me een berichtje met je precieze wensen, misschien kan ik wat voor je maken.

4 likes

Mooie collectie, maar ik zie wel wat overlap. Persoonlijk zou ik een van de constellations skippen.
(De 516 heeft ook overlap, maar die genereert geen budget voor een navigator :roll_eyes:)

1 like

Vernieuwend dus. Ik moest het even opzoeken. :slight_smile:
In ieder geval een zeer apart model. Mooi? Mwah… In elk geval wel een conversation piece en als collectors item onovertroffen. Als pathologische verzamelaar kan ik me bij dit horloge wel voorstellen dat sommige liefhebbers van exotische horloges een Ruhla verzameling aanleggen.

3 likes

Klopt, de waarde van de 516 komt niet echt in de buurt van een Navigator. Echter de Connies zijn wel mijn meest geliefde modellen. Denk dat ik de “niet piepan” en de 516 het meest draag, naast de ML de laatste tijd…
Echter val vaak weer terug op vintage merk ik, dus misschien toch de ML… :man_shrugging:t3:

3 likes

Schieten op andermans collectie is altijd makkelijk :wink:
De constellations spreken mij het minst aan (te grijs voor mij) maar jij hebt ze uiteraard in de collectie omdat je er wel weg van bent. :sunglasses:

1 like

Ik zou zeggen de Rolex, in het midden, met de naar mijn smaak nogal saaie grijze wijzerplaat. Die levert je dan waarschijnlijk ook nog meer op dan een Tissot Navigator Panda kost. Zodat je nog wat andere leuke boodschapjes in horlogeland kunt doen.

1 like

Zou op zeker de ML weg doen. Die vintage stukken zijn stuk voor stuk te gaaf! Ik ben zelf helemaal weg van jaren 50 en 60 Constellations dus die zou ik zeker niet weg doen. Zeker de pie pan, een van de allermooiste horloges ooit.

In het echt zijn ze zo ontzettend mooi en verfijnd (vind ik):

Ik heb precies hetzelfde :sunglasses:

Mooie collectie trouwens! Gave Air King.

27 likes

De bovenste met de coin bezel vind ik echt heel fraai. De pie pans kan ik enorm waarderen voor wat ze zijn maar zie mezelf die niet echt dragen. Liever ietsje eenvoudiger.

Smaken :wink:

23 likes

Thanks @Amice, vind de vintage omega’s echt super. De C-shape heb ik ook gehad maar ingeruild. Nog wel eens spijt van. Hoort er eigenlijk ook gewoon bij…

@Lexaf de airking heb ik juist om de grijze plaat gekozen. Deze zie je zelden. En is een heerlijk onopvallende Rolex. Het gros van de mensen denkt dat je een simpele Seiko om hebt (waar niets mis mee is trouwens, ook Seiko fan) wat het voor mij juist een heerlijk horloge maakt.

Denk dat de ML op den duur gaat sneuvelen. Ook op de blauwe croco vind ik hem niet super.
En de Navigator kan dan in de Tissot familie opgenomen worden.

Dank allen. De zoektocht begint…

3 likes

Een toemaatje :sunglasses:
ruhla-m24-4

3 likes

Goede smaak :wink:

29 likes

70s overload vandaag :slight_smile:

24 likes