Welke vintage draag je vandaag? Deel VI

Gewoon een prima merk, lekker onbemind maakt lekker goedkoop :stuck_out_tongue_winking_eye:

18 likes

Tweede keer om, geen klik. :neutral_face:
Ga ik het vintage forum weer verlaten! :wave:

12 likes

23 likes

18 likes

oude Hollands Prisma

23 likes

Is het een neppert?

Ik ben geen expert op Edox gebied, maar volgens mij is het geen nepper. Ik vind het een leuk model, die ik niet eerder heb gezien.
Ik heb zelf een Edox automaat en het valt me op dat je maar bar weinig Edox voorbij ziet komen op het forum.

Tissot heeft 20 jaar onderzoek gedaan naar een smeervrij (dus onderhoud vrij) uurwerk. Dit uurwerk is het Autolub (automatic lubrication) of Syntal uurwerk geworden. Meen inderdaad dat er een samenwerking was met de auto industrie.

Dit uurwerk is, afgezien van twee metalen onderdelen, geheel van plastic. Valt niet te servicen of repareren. Indien stuk, weggooien en nieuw uurwerk kopen :slight_smile:

Case en bandje hebben ze toen ook van plastic gemaakt.

3 likes

Klopt en de vintage Edox is echt leuk. De hydromatic (duidelijk familie van De kingstar van @vouwfietser Andre) zit imho oerdegelijk in elkaar en oogt echt sportief netjes.

18 likes

Geweldig uniek ding zeg. Ik zou het bijna niet meer durven dragen…alhoewel stilstand ook achteruitgang is :wink::grin:.

Wel dapper dat Tissot zichzelf wilde ontdekken met een “wegwerp” strategie. Dat consumeren staat haaks op het horloge voor generaties lang en inkomsten uit de service.

1 like

Dat ligt er uiteraard aan wat het verdienmodel is. Volgens mij is verdienen aan het servicen van een horloge nooit een doel op zich. Timex is zonder ook de grootste horlogefabrikant geworden.

1 like

Een beetje wisselen vandaag.

30 likes

Volle zon op de Fairline :sun_with_face:

13 likes

27 likes

24 likes

Mijn beste,

Vandaag de eer aan deze Seiko '70.

Orologio Signaturis Temporis :wink:

20 likes

Mijn Reisgenoot voor vandaag :smirk:


( Herbeumont ):sunglasses:

22 likes

Vandaag deze Timex Electric op een vintage NOS rubber bandje.

25 likes

16 likes

Ik blijf bij de Lemania😀

32 likes