Welke vintage draag je vandaag? Deel VI

Enicar sherpa 600, op een band van Ko in de kleur van de cijfers van de datum :blush:

25 likes

Deze funky Tiger

19 likes

Prachtig. Voor mij nu al de winnaar voor deze zondag

1 like


:ok_hand:

17 likes

Hier vandaag deze mooie rosé goud vergulde MuDu van rond 1960 aan de pols. Afgelopen winter gekocht in de stad Mordor, in het donkere land waar de Orcs wonen… Bijzondere reis was dat! :slightly_smiling_face: Op die reis ontmoette ik ook gerespecteerd forumlid SATruman @SAT voor het eerst, die daar op een terrasje aan een Mordor’s speciaal biertje sat. We hebben samen gezellig over horloges zitten kletsen en ik kocht daar dus deze prachtige MuDu met Felsa uurwerkje onder de kap. Zeer content mee! :ok_hand::smiley:

Fijne zondag nog gewenst! Blijf lief en blijf gezond!:+1::wink:

24 likes

Gaaf! Rosé goud zie je toch een stuk minder bij mijn weten.

3 likes

Dankje! Inderdaad zie je die kleur niet echt vaak. Ik hou er wel van. Ik heb ook nog een Longines in rosé goud; ook erg mooi. Het staat echter in mijn ogen niet op ieder horloge, maar dat is persoonlijke smaak. :slightly_smiling_face:

2 likes

Deze MuDu heb ik in levende lijve gezien toen deze, nog voordat SATruman het in zijn bezit had, zich bevond aan het eind van de wereld, in horlogehelle. De wijze Francis aka @HorlogeHalle heeft mij aldaar willen verleiden tot aankoop van deze koperen ploert. Jammerlijk heb ik dat niet gedaan, haar kleur is uitermate uniek en betoverend.

Mooi stuk in de collectie Harry :smile::+1:t3:
Er staat mij bij dat het een uniek horloge schijnt te zijn . Een proto, Frank?

2 likes

Ik begin (rosé)goud ook steeds meer te waarderen :+1:

2 likes

Dank u zeer Paulus! :blush:

Er gaan geruchten de ronde dat Mudu horloges- opgericht in 1957- werden vervaardigd door medewerkers van Blancpain in hun vrije tijd. Het schijnt dat ze zonder belastingen te betalen naar Engeland werden gesmokkeld vanuit Zwitserland en zo werden verkocht. Tot in de jaren '60 zou dat hebben geduurd, maar dat is nergens officieel bevestigd. :thinking:

4 likes

22 likes

Eentje van Karl Rexer vandaag.

18 likes

Geen idee eigenlijk, zo heel veel is er ook weer niet te vinden op het net. Ik vond het klinken alsof het een merk uit India was…Namasté…
De kleur van de goudlegering als doublé aangebracht, was wel speciaal.
Had verder deze nooit opengemaakt, dus die gegevens zijn afkomstig uit Harry’s koker

Apart ding in ieder geval en bij de juiste meneer terechtgekomen…:smile:

2 likes

19 likes

15 likes

Prachtig exemplaar zeg… mocht je ooit denken aan een quick sale, let me know :sunglasses:

1 like

Nog steeds gecharmeerd door deze '73 er Kelton :smirk:

20 likes

24 likes

Dank je, blijft een heerlijk horloge zo’n turtle :turtle: :+1:t2:

2 likes

16 likes