Het lijkt wel alsof jouw collectie enkel uit chronografen bestaat
Valt mee, ook behoorlijk veel duikers😀
Ben ik helemaal met je eens op een ding na: ik vind ze dus niet mooi. Gewoon mijn smaak niet. Maar dat geeft niet, ze staan hier nu min of meer gesignaleerd, dus is er vast wel en andere liefhebber voor. Ik heb inmiddels van die kleine klokjes een rode en een blauwe besteld. Wel lange levertijd zeg! Was dat bij jou ook zo?
Nu, voor de gelegenheid, even deze om dus:
Ik ben niet zo’n fanatieke fan van de Ruhla’s, maar deze kwam ik een tijdje geleden tegen op e-Bay, ik denk jaren '70. In in vrijwel nieuwstaat. Kon 'm niet laten gaan. Waarom? Wel, het is een vrijwel identiek design als hun alleroudste polshorloge, nog uit de Thiel periode, ca. 1915 (!).
Het uurwerkje is wel ‘gemoderniseerd’, nou ja het standaard UMF24 kaliber dus.
Zie hier zijn opa!:
Opa en kleinzoon.
Fietstochtje tussendoor met herfstwind & regen, dus af die gouwe Alpina want de Amphibian kan daar veel beter tegen
Hmmm. Ouwe Russen! Altijd goed. Zijn net tanks, onverwoestbaar. Hier ook nog met het originele blikken bandje? Niet lekker voor je polshaartjes… auww.
M’n NOS Tissot Seastar Day-Date uit 1973. Met datumverzet door op de kroon te drukken. Heel bijzonder…
Mooi Mooi Mooi
Topper👍
Altijd al een dikke favoriet van mij. Maar dat wist je al.
Lastig hè dat goud fotograferen; voor je het weet maakt je camera er weer bijna staal van.
Een Enicar automatic met een wijzerplaat die bijna niet vast te leggen is op de foto. Wijzerplaat kleurt prachtig in het licht.
Leuke dagaanduiding