Welke vintage draag je vandaag? Deel VI

25 likes

24 likes

Ik heb nog wel een passend doch niet origineel bandje er voor als je daar belang bij hebt :wink:

1 like

Jij hebt daarom wel een sublieme collectie!

1 like

Op veler verzoek doen we vandaag een duiker :wink:

24 likes

Voor de ‘waarde’ moet je bij andere liefhebbers zijn :sunglasses:, ben toch meer van verzamelen dan van flipperen sorry. Vind de jouwe ook best een hebbeding trouwens, echt lelijke wijzers of niet :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Prachtig!

't oudje - bandje @Lexaf

23 likes

zoiets staat op mijn zoeklijstje :eyes:

1 like

Ha! :grin:

1 like

Echt mooi dit. Zoiets mis ik nog. Van welk jaar is dit?

1 like

Dacht ook nog te kunnen meedingen ( hoewel ik niet echt dameshorloges verzamel) maar het bleek een Simpatico…:sunglasses:

15 likes

Hapje eten :clinking_glasses:

26 likes

Dit oude, ietwat gehavende rusje vandaag!

20 likes

Ha Maurits, dank voor je uitgebreide antwoorden :smiley: en @Guapo dank voor het inschakelen van Maurits :+1:t2:
Ik ben niet diep teleurgesteld hoor, de enige of niet, ik heb de hele week al mijn Pontiac om en geniet er niet minder van! Misschien juist meer, omdat ik er met deze informatie in elk geval wijzer over word. Die van jou is ook mooi én heeft een extra ster :wink: alhoewel ik begrepen denk te hebben dat dat niet per se veel betekent…

Ik begrijp nu inderdaad dat het getal in het kadertje geen jaartal kan zijn. Ik heb nog wel een vervolgvraag:

… hoe dateer je dat?? Met ervaring natuurlijk, maar ik heb er ondanks het online ‘boek’ over Pontiac (waar jij ook aan hebt bijgedragen volgens het dankwoord) nog niet erg wijs uit kunnen worden.
De lange productie van dit AS970 caliber betekent een periode van bijna 30 jaar waarin dit horloge gemaakt zou kunnen zijn. De lange P geeft volgens mij ik op dat 'ie van voor de jaren 70 is, wat me ook gezien de stijl en het uurwerk logisch lijkt. Uit de vermelding antimagnetique begrijp ik dat jaren 40/50 waarschijnlijk is, tot zo ver mijn beperkte kennis en logica. Maar de modelnummers kan ik niet volgen :thinking: Alle extra hints zijn heel welkom, ik vind het zoals gezegd extra leuk naarmate ik meer te weten kom over een klokje :nerd_face:

Intussen tikt dit leuke nageurtje dapper de dagen weg, met slechts een minuutje ofzo afwijking per paar dagen, dus hoe oud ie ook is, hij is nog bijzonder goed bij de tijd :blush:

Nogmaals dank, ook aan @pmannaert, @Lexaf die eerder hebben gereageerd op deze Pontiac. Maar als ik dan toch bezig ben… dank zeker ook aan álle andere meedenkers, meekijkers en al dan niet actief meepraters in dit leuke vintagehoekje, ik ben heel blij dat jullie betrokkenheid zich óók uitstrekt tot de dameshorloges! Merci, vielen dank gracias enzo :pray:t2: :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Ultronic monday :slightly_smiling_face:

22 likes

Hoi Lena, nav jouw bericht bedacht ik me dat ik er ook nog een had liggen. Mooi ding vind ik, maar ooit een miskoop, ik had me vergist in de maat ( 30mm). Mocht je hem leuk vinden dan stuur maar een pb, prijs komen we wel uit want ik draag hem toch niet, hij ligt hier al jaren stof te happen😅.

20 likes

Wauw Don. Alsof het rode oog van mordor op mount doom je aanstaart. Mooi :mage:‍♂ :ok_hand:t3:.

1 like

Vroeger was je voor het tegenovergestelde gediplomeerd alchemist als dat lukte. :test_tube::alembic:
Nu doen we dat met de druk op een knop :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Op zeker… :dart: mooi Andre