Mijn vandaag ontvangen NA, Hamilton Khaki Lancaster uit begin jaren '80, gewonnen via Catawiki…
Zeer teleurgesteld , omdat ik dit een prachtig mooi horloge vond en bij aankomst bleek dat de pakking achteruit de case back steekt en nu een paar uur later blijkt ook nog dat het horloge zo’n 4 minuten per uur te snel loopt. En dat terwijl hij net zou zijn geserviced…
Ik laat toch de foto’s zien, omdat ik het zo’n gaaf klokje vind!
Fijne dag nog gewenst !
Jullie hadden mijn Rodana mogelijk vorige week al gezien. Nu een blauw bandje erbij gekocht om het nog fraaier te maken. Wat ik geleerd heb is dat bij oude(re) horloges er wel eens sprake kan zijn van een vaste pin. Daardoor passen lang niet alle bandjes (lees: bijna geen enkel bandje).
Het bandje past er goed bij: open ended?
Loopt de horloge mooi op tijd? Mijne kleine afwijking van 2 min op enkele dagen (plan van te laten servicen).
En als ik deze terug zie … zin om mijne ook terug boven te halen
Dat is zeker een mooi horloge. En nu? Reclameren? Balen zeg.
Dank je, naamgenoot!
Ja helaas wel. Ik heb net de verkoper (Italiaan) gemaild met foto’s erbij. Binnen 3 dagen moet ik Catawiki op de hoogte stellen. Ik heb zo’n hekel aan de heisa, buiten de teleurstelling dan. Echt een mooi klokje!
Kan je misschien zelf de achterkant opendraaien en eea verbeteren?
Dat zou ik wel kunnen als ‘amateur horloge knutselaar’ (nieuwe pakking erin en de tijd afregelen, demagnetiseren denkelijk ook) maar ik laat het liever door de verkoper oplossen. Je weet niet wat er verder mis is en ik ben geen horlogemaker natuurlijk.
Dank je Lucky. Ja het is een open ended bandje, maar oké, ik doe het ermee. Het horloge loopt prima op tijd. Gisterenochtend opgewonden en dat is nu ongeveer 32 uur geleden. Afwijking een seconde of 20. Dus eigenlijk best perfect!
Inderdaad een heel fraai horloge, uitstekend merk ook! Maar wat balen van die mankementen. Ik zou - als ik een advies zou mogen geven- reclameren. Veel succes!
Dank je wel Wim! Ik heb vanmiddag meteen gereclameerd. Nu maar afwachten wat de verkoper gaat aanbieden…
Gisteren is hier een Citizen Seven Star Deluxe uit 1969 binnen gekomen. Hier de foto’s van de verkoper.
Als vintage horloge liefhebber moet je door deze oude meesterwerkjes heen kijken, in dit geval door het zwaar beschadigde glas!
Dit is het horloge vandaag. Ultrasoon gereinigd, afgesteld en een nieuw origineel mineraalglas geplaatst. Met 44mm een gigant voor die tijd! Met mooie inwendige duikbezel. O ja, die vlekken op de dial? Dat zijn geen vlekken op de dial maar de reflectie van de wolken in het glas…
Mooi ding hoor
Mooie vondst
Onder andere dit maakt vintage zo leuk… ik heb er ook één onderweg.
Een jumbo Tissot met ook slecht glas waardoor de dial niet goed te beoordelen valt, zo leuk om straks het pakketje open te maken en te ontdekken of het meevalt (kan natuurlijk ook tegenvallen
)
Flinke korting en dan het horloge laten servicen bij een van de forumleden?
Dat service komt wel goed; ik heb mijn vaste adressen daarvoor. Die korting is natuurlijk het punt, want dat moet ik nog voor elkaar zien te krijgen… Ik zag dat Catawiki het geld al naar hem hebben over gemaakt, terwijl ze dat pas na drie dagen mogen doen. Dit soort dingen is altijd een hoop gedoe en dat vind ik nog het ergste. In het meest negatieve geval laat ik het zelf maken en dan heb ik nog steeds een mooi horloge eraan.