Welke vintage draag je vandaag? Deel VI

Fantastische hamer en al net zo’n schone brug :hugs:
Luik?

1 like

Ik had nog een horloge liggen dat niet meer liep en ik kreeg het niet open, want het schroefdeksel zat zo ontzettend vast. Ik heb een paar dagen geleden met goede superlijm een grote moer, sleutelwijdte 24, op het achterdeksel gelijmd en gisteren kon ik dan eindelijk het deksel loskrijgen. Het uurwerk was erg vervuild en de opwindstift zat vast in één positie.
Ik heb het geheel uit elkaar gehaald, alles in de schoonmaakmachine gedaan, en weer gemonteerd en gesmeerd. Gelukkig was er niets kapot van dit Kasper horloge want het heeft een vrij zeldzaam in-house-movement, waarvan natuurlijk niks te vinden is. Het was nog even zweten toen er een klein speciaal veertje weg sprong, maar gelukkig heb ik het weer gevonden.
Het kaliber Kasper 1451 loopt nu mooi.
De moer is weer van het achterdeksel verwijderd, wat gemakkelijk gaat als je weet hoe.
Het merk Kasper kwam, zoals zo vele Duitse merken, uit Pforzheim. Begonnen in 1911 en het heeft geduurd tot ongeveer 1970.

27 likes

Dat was het eerste waar ik aan dacht, hoe dan? :thinking::grin:. In de vriezer oid?

Mooie reanimatie gedaan, de Kasper is het waard.

1 like

Nee het gaat gemakkelijk. De moer kun je wel draaien en dan kan ie veel kracht overbrengen, maar als je een mesje tussen moer en achterdeksel zet dan hoef je zeer weinig kracht te zetten om de moer los te krijgen. Beetje poetsen van achterdeksel om het beetje achtergebleven lijm te verwijderen en klaar

5 likes

Dat klinkt eenvoudiger dan ik dacht. Mooi gedaan hoor. Heb je een foto van onder de kap? Ben benieuwd hoe deze 25 steens er nu uitziet :hugs:

Zou dat ook willen kunnen zeg!

Er waren al meer pogingen gedaan om deze Rikketik vondst open te krijgen, maar met een klein beetje polijsten is de achterdeksel weer redelijk toonbaar. Van mijn gelijmde moer is niets meer te zien.

En de kroon…100% waterproof. :laughing:. De kroon wel, ja.

17 likes

Een foto van een modelcollectie van een merkcollectie van de horlogecollectie :stuck_out_tongue_winking_eye:.

20 likes

Lekkere beater vandaag!

15 likes

Hoei :wink: 50 meter van het huis

1 like

Thnx, een perfecte match :+1:

Rado Golden Horse

25 likes

18 likes

Heel fraai weer. Niks meer te zien van het vastgeklonterde uurwerk :grin::muscle:t4:

1 like

Zo cool deze! Waar komt de band vandaan? Past denk ik ook goed bij mijn SCF007 Alpinistje :slight_smile:
Even een foto van het web ter referentie :smiley:

11 likes

Vandaag oranje.
Maxima 49 jaar geworden. Ik half antiek vandaag.

17 likes

Heerlijk ding :ok_hand::ok_hand:

Gefeliciteerd met je verjaardag!

1 like

Van harte met je jubileumverjaardag, zonnige klok voor erbij :balloon::gift::confetti_ball::sun_with_face:

1 like

Blijft grappig! En ik wist niet dat ze dat deden, afmonteren op bestelling, op zich wel slim bedacht! :man_student:t2: Alleen zijn er dus nu kastjes over zonder klok en klokjes zonder kast (zie ik bv. op ebay) maar kom er maar eens achter wat bij elkaar past, letterlijk :sweat_smile:

Gefeliciteerd :tada:

1 like