Welke vintage draag je vandaag? Deel VI

Maar er waren ook horloge doosjes en dameshorloges van bakeliet hoor. :innocent:
En trouwens ook cocktailprikkertjes :grin:

6 likes

Deze NA.
Nog niet zo vaak gezien…

14 likes

Late wissel, ook weer eens in beweging

20 likes

Bakelieten horlogedoosje, ok, heb ik gezien. Maar bakelieten dameshorloges? your kidding!
Picture or it did not happen…

Coctailprikkertjes? :rofl::rofl::rofl: Oh wow die heb ik nog niet!

2 likes

Tja of wat vaak bakeliet genoemd wordt. Bijv deze:

Ik had er zelf ook eentje een paar jaar geleden maar verkocht … nog ergens een fotootje misschien :thinking:

1 like

Smaaaaaaakvol!
:grin:

1 like

Heel mooi dat horloge. Gemaakt van Catalin, een sterk aan bakeliet verwante kunststof die vooral in de USA gemaakt werd en erg populair was voor het maken van sieraden. Door een iets andere samenstelling konden felle kleuren, met name rood, groen en geel worden gemaakt. Snoeihard materiaal. Groot nadeel: nog breekbaarder dan bakeliet en niet helemaal kleur stabiel.
Echt spectaculair zijn de kleine radiootjes met een behuizing van catalin. Ze worden fanatiek verzameld. Je ziet ze zelden of nooit buiten de USA, tenzij je er veel geld voor over hebt om er een hier naar toe te laten verzenden. Af en toe vindt je ze wel op e-Bay. Prijzen boven de $1000,-- zijn niet ongewoon. Dat is maar goed ook. Het weerhoudt mij er van ze te gaan verzamelen… :slight_smile:

Mooi he? Ik weet niet of dit mag van HF maar voor deze keer toch maar een plaatje ‘geleend’ van het web / pinterest.

8 likes

Klopt!
Alhoewel bij veel bezel inlays die als “bakeliet” worden omschreven de inleg acryl is zoals bij deze Zodiac Aerospace GMT.

23 likes

Deze waterkoning

27 likes

Na een koning past slecht iets nederigs :yum: De
Olma Bimatic weer eens een draai geven.

23 likes

Classic…

25 likes

Commodoor voor vandaag. In tegenstelling tot wat je zou verwachten bij zo’n budgetmerk, zit hier geen penankertje in maar een goed alledaags uurwerk met Zwitserse ankergang.

20 likes

Gemaakt in de naoorlogse welvaart deze Royce en met plezier aan de arm :smirk:

20 likes

35 likes

27 likes

Seiko 6138 panda:

28 likes

Hahaha, maar wel drie keer zo sjiek met die gouden details !!!

1 like

20 likes

1975 klokje

22 likes

Wat is er nou mooier dan een tritium Speedy :sunglasses: