Welke vintage draag je vandaag? Deel VI

это очень хорошая россия
:kissing::ok_hand:

:joy:

1 like

29 likes

Weer terug van een volledige servicebeurt: m’n Angelus Chronodato.

32 likes

Vandaag deze Citizen Seven Star Deluxe JDM uit 1969 geserviced en ik wilde hem in de avondwissel ‘in laten lopen’ maar ik heb geen zin meer om naar bandpennen en een band te zoeken. Dan vanavond maar als zakhorloge dragen…

23 likes

Ah top deze Seven :hugs:
Die van mij is in reparatie. Lag maar te niksen al die jaren en vorige maand de knoop doorgehakt. Fingers crossed :relieved:

1 like

Wissel naar de Enicar Ultrasonic uit 1964.

29 likes

Vanmiddag een ritje in de regen - gelukkig kan een KonTiki wel wat hebben…

Thx @Magni80

21 likes

27 likes

Ja had deze nog gemaakt, dus maar delen dan toch :grin:

25 likes

Wauw + die band :heart_eyes:

1 like

En in het kader van “Vintage friday” een Telstar op een nep lederen NATO.

19 likes

Dagstart met een bijna vergeten Benson handopwinder.

22 likes

Vandaag de Zenith Autosport. :heart:

20 likes

26 likes

De oude Enicar.

23 likes

Glashütte spezimatic op deze grijze dag

22 likes

23 likes

Vandaag voor het eerst een Française met een mooi verhaal! Deze LIP had ik op eBay gekocht als werkend. Hij liep ook wel, maar alleen als ie op z’n kop op tafel lag, met de wijzerplaat naast beneden… maar dan kan je de tijd én de mooie wijzerplaat zo slecht zien :stuck_out_tongue_winking_eye:
Intussen was ik ‘aan de praat’ geraakt met Harry @lassale over mijn wens om zelf te leren aan horloges te werken. Behalve veel advies daarover, bood hij ook aan om mijn LIP eens te bekijken. (Misschien ook wel een heel klein beetje om mij te behoeden voor een overenthousiast experiment met een veel te klein horloge voor een beginner?). Hoe dan ook, dat was natuurlijk een aanbod dat ik met beide handen heb aangegrepen :heart_eyes: Na een logeerpartij is mijn LIPje nu echt als nieuw, glimmend én lopend, niet meer alleen ondersteboven maar vooral ook aan mijn pols!! Merci beaucoup aan Harry voor het bijzonder hartelijke aanbod en de goede zorgen, deze gaat met heel veel plezier gedragen worden!

En alsof dat nog niet mooi genoeg was: als kers :cherries: op de taart heb ik er ook nog een heel fotoverslag/handleiding bij gekregen van de reanimatie van dit dametje, zodat ik de volgende keer zelf kan servicen. Ik denk dat ik nog eens zo’n zelfde soort LIPje koop (bij Franse en Duitse ebayers zijn best veel zusjes van deze LIP te vinden) om het te proberen, nadat ik het op iets grotere herenhorloges heb geoefend en een beetje in de vingers heb!

24 likes

De ene antimagnetique is de andere niet :smirk:

27 likes