Welke vintage draag je vandaag? Deel XI

@wbcoupe gatverdamme! Sterkte.

1 like

Vandaag de Connie, net weer terug na een kapotte tirette veer :smiling_face_with_three_hearts:

26 likes

Dank je :pray:

Wooow deze had mijn vader vroeger om. Hij heeft hem nog maar werkt niet meer! Gaaf om te zien.

1 like

Vooralsnog de enige vintage op dit moment, maar wel weer in topstaat - en nu ruim binnen COSC specs. :innocent:

Ben aan het zoeken naar iets er bij, leuke driewijzer uit de '50’s/'60’s. :sunglasses:

37 likes

Het beste, Wilco…! :pray:

1 like

#goud :sunglasses:

28 likes

Deze is mooi zeg! Jij hebt altijd van die prachtige vintage knallers… Waar vind je ze?

Had jouw bericht even gemist @wbcoupe. Gecondoleerd. Sterkte!

1 like

Gecondoleerd en sterkte voor de komende tijd voor jou en overige betrokkenen

Gecondoleerd man, altijd vreselijk, maar zeker met feestdagen in het vooruitzicht. Dat blijft je je hele leven bij. Gedenk hem met het dragen van zijn horloge.

Bedankt mannen :+1:

Dank je; de feestdagen zullen inderdaad nooit meer hetzelfde zijn.

1 like

Gecondoleerd Wilko.

1 like

Dank je Scudo :+1:

Tissot PR 516 GL

18 likes

24 likes

Een Seiko Crown met rose-goudkleurige plaat uit 1963

19 likes

Ik heb zojuist eens wat zitten proberen met een oude Seiko 5.
Ik dacht dat het wellicht leuk zou zijn als een ouds Seiko 5 een upgrade zou kunnen krijgen middels een nieuw uurwerk, al wist ik niet of dat zou gaan.
Ik wilde namelijk een 7009 vervangen door een NH36, maar past alles wel ? En wat moet ik allemaal eventueel aanpassen ?

Nou dat viel nog alles mee, moet ik zeggen. Ik had op ebay een NH36 besteld om eens te proberen. Ik kon kiezen welk uurwerk ik wilde. Eentje met de kroon op 3 uur of met de kroon op (bijna) 4 uur. Het slachtoffer horloge heeft de kroon op 4 dus even goed kijken of ik het juiste uurwerk bestel in verband met de uitlijning van datum en dag.

De wijzerplaat van het 7009 uurwerk past meteen op de NH36. Wijzers passen ook goed en het geheel past gewoon in de oude Seiko 5 kast. Eigenlijk heb ik alleen de kroon op de opwindstift moeten overzetten. Die opwindstift moest ik uiteraard op de goede lengte maken.
Ik heb nu dus een Seiko 5 die ik kan opwinden met de kroon en met de hacking functie. De dag en datum zijn bij deze in het zwart en dat kwam goed uit bij deze zwarte wijzerplaat.
Foto onder kunstlicht is trouwens vreselijk, maar het is even niet anders.

23 likes

Zware tijd dan nu, veel sterkte met het verlies en hopelijk brengt die mooie Star je veel fijne herinneringen mee!

1 like

Mooie R, Paulus :ok_hand:

Dank je :+1:

Beperkt, ik was nog erg jong toen m’n pa deze droeg. Heb meer herinneringen aan de Seiko quartz die hij daarna jarenlang droeg. Die heb ik ook nog, maar die is ooit met een batterij erin weggelegd en niet meer te repareren, moet ik een compleet nieuw binnenwerk hebben :thinking:

1 like