Wie zegt dat 36mm niet mooi kan zijn tegenwoordig?!
Gaaf ook die geïntegreerde band!
Ik niet in elk geval; 36 mm is mijn sweet spot
Super service! Dank!
In plaats van de gebruikelijke Zwitserse of Duitse horloges vandaag een van over de Oceaan, een simpele Bulova uit het begin van de zeventiger jaren, met een inhouse automatisch uurwerk, een 11 BSACB met een tikgetal van 21.600 (en een spuuglelijk bandje).
Prachtige Felsa Bidtnator.
Zo te zien zelfs een 415 want de balanskloof zit aan de andere kant.
Waarschijnlijk maar één jaar gemaakt in 1942.
Welk veertje bedoel je?
…Die het palletje tegen het tandwiel drukt
@MartijnV en @vouwfietser En is die 690 een betrouwbare automaat? Het caliber ziet er erg goed uit maar ik ken de reputatie en onderhoudbaarheid niet.
Ondergewaardeerd kan ik niet beoordelen, maar ik kreeg er een van mij pas terug als ‘niet te repareren’ …Nu lijkt de stift die loskwam ( dat was de klacht) toch weer goed te zitten, dus toch maar weer eens testdragen binnenkort
Jouw wijzerplaat is wel heel erg fraai, waar de mijne nogal basic is. Ook je uurwerk ziet er niet uit als kermis kwaliteit dus wellicht toch onbekend/onbemind etc ?!?
Benieuwd of er nog andere Bifora’s rondzwerven hier, ieg dank voor de inspiratie
Besluit is gemaakt, deze 1979 sicura gaat eruit.
Prachtig horloge maar echt vrijwel geen enkele draagtijd gekregen.
Dat is zonde
De balanskloof staat niet goed op de foto. Als deze naar links gaat is het een 415 ipv 690. Deze felsa uurwerken zijn van fantastische kwaliteit
Helemaal geen slecht beginnetje zo’n klassieke LM - hopelijk heb je de originele bracelet nog. Vaak heel erg mooi maar niet altijd in hele staat geloof ik
@Pieter67 wat @vouwfietser zegt, en de veertjes discussie staat wat hoger, mét foto.
De Felsa 690 is een super mooi uurwerk van hoge kwaliteit, ik vind de 415 wat meer kwetsbaar, maar dat is dan ook een soort proef serie geweest. Alsnog gaan ze vele tientallen jaren mee hoor Die 415 is natuurlijk “leuker” om te hebben want meer zeldzaam.
Stond op de planning voor vanmiddag maar wil niet, blijkbaar te koud, ook al is het een echte ouwe Rus
Had het vorig jaar al een x moeilijk en nu zijn laatste kans verspeeld

Lijkt - in je na topic - een vrij algemene bezel. Vast nog wel te vinden toch?!?
Misschien wel qua opdruk, maar het luistert wel nauw met de juiste maat denk ik. Zelfs de erbij passende bezel paste uiteindelijk net noet goed
Af en toe in de verleiding geweest om een bezel van een verchroomd penankerduikertje van Marktplaats te plukken, maar dan wacht ik liever de Rikketik af om ter plekke even te passen.