Welke vintage draag je vandaag? Deel XI

Plexi?

Glas. (Valt heel erg mee, lijkt op de foto’s erger)

1 like

Ik zou persoonlijk wel een nieuw glaasje overwegen, oude er naast houden

1 like

Ja precies!

Is wel duur geintje denk ik, met die tachy ring die aan de binnenkant van het glas zit

1 like

Vandaag draag ik deze prachtige pontiac. Zojuist de datumschijf gerepareerd. De tandjes waren afgesleten waardoor hij niet meer overflipte. Uiteindelijk na lang zoeken de vervanger gevonden in Marokko. Erg lastig om voor zeldzame uurwerken (AS1931) onderdelen te vinden.

Haha ik probeerde de oude datumring nog te redden door de tandjes te smelten en dunner te maken. Maar toen vloog de ring in de fik haha.

Dit moest ik nog even toevoegen :rofl:

35 likes

Oei ja, dat denk ik ook dan.

1 like

In hele mooie staat en originele band (?) :ok_hand:t3:

Vandaag weer eens voor de Rox gekozen :anchor:

24 likes

33 likes

Begonnen aan het eerste projectje van dit jaar, een oer-Hollandse Prisma met een ETA 2408 werkje uit begin 70-er jaren.
De plaat is nog erg mooi maar de goldplated kast heeft veel geleden, net als het plexi.
De datumschijf blijft hangen en de kroon is niet origineel, dus vanmiddag weer iets te doen.

07

15 likes

Erg gave wijzerplaat en geheel! Zou dat dezelfde kast zijn als de Omega Seamaster 176.xxx chrono’s? Zou niet zo ver gezocht zijn.

Heren hij staat in het blauwe, wilde het toch even melden.
Niet om te pluggen maar meer om de liefhebbers even te attenderen.

1 like

19 likes

Met de Sternkreuz glazencatalogus voor een vintage Certina. Het betere speurwerk… …deze Eterna loopt als een kwarts, bizar gewoon.

30 likes

Zwarte Leeuw

40 likes

Cross post gezien deze Hero al echt wel vintage is…

Lijkt er inderdaad wel op . De omega heeft echter een bandaanzet van 22 mm, de Omega 20 mm. Zijn in ieder geval wel uit dezelfde periode zo rond 1973. De Heuer Carrera komt ook een heel eind in de richting qua kastvorm, is wel ongeveer 10 jaar jonger.

27 likes

Die is wel echt prachtig hoor, ben r iedere keer weer ff stil van @Proenski

2 likes

Dank! Ik ben hier ook erg blij mee, Leijona’s met zwarte wijzerplaten kom je bijna niet tegen en een kast in rose kleur ben ik al helemaal nooit eerder tegengekomen :slight_smile:

2 likes