1995-1996 is toch wel vintage inmiddels? Zo niet, dan plaats ik hem hier niet meer uiteraard…
Omega Seamaster Chronograph 120 “Big Blue”. Ref. ST 176.0004
Niet echt. 30+ jaar youngtimer, 50+ jaar vintage, ofzo. Maar ik ga niet klagen als dat hier voorbij komt hoor.
Eigenlijk wel maar dat is al eens eerder besproken, lees mee vanaf dit punt
Misschien dat ik dat later nog ga doen, maar voorlopig nog even niet.
Maar voor vanavond draag ik toch weer een ander horloge, ook een NA. Hiervan had ik er al één, maar deze kon ik niet laten schieten. Het is een zeer vroeg model, zeker als ik het serienummer van het uurwerk bekijk (000781). Het is een 6216-9000, de Seikomatic, die geen GS mag heten… Deze komt uit september 1965, en is dus een van de eerste van dit model. Bij binnenkomst meteen een NOS glaasje erop gezet, en wat opgepoetst. Meer hoeft er aan dit horloge niet te gebeuren.
Het is leuk om te zien, dat er toch kleine verschillen zijn, hoewel aan de achterkant het grootste verschil te zien is. De caseback is volledig anders gestileerd. Het nieuwere model heeft het medaillon, het oude model niet. Maar ook de wijzerplaat lijkt veel lichter van kleur. Dat kan patina zijn bij het nieuwe model, maar dat geloof ik niet zo. En de dagschijf lijkt lichter van kleur bij het oude model. Hoe dan ook, ik heb nu een tweeling, waar ik erg blij mee ben…
Het oude model (1965)
Het nieuwe model (1966)
Schoonheid die Cornavin Peter!! Ook uit de prut gehaald?
Wow wat een plaat! Heel mooi!
Gewild?!
Hier heb ik niets aan hoeven doen. Ik heb hem al een aantal jaren.