Rond 1985 niet zo heel oud hoor
Nee, een andere, nieuwer, beetje als die van mij.
Maar die Indusa van jou is wel veel mooier!
Eigenlijk zou die grens opgekrikt moeten worden, de horlogeindustrie wordt steeds ouder maar de grens blijft op 25 steken. Da’s ergens gek.
Vintage is niet alleen een van voor datum maar veel meer een gevoel. Begin jaren tachtig houdt vintage voor mij wel op.
Ik zou er eigenlijk een categorie tussen willen, zoals bij auto’s de youngtimers.
Maar ik denk dat dat een zooitje zou worden.
Waarom een zooitje? Iedereen kent het begrip, ik snap @Cricket33 wel. Het is ook een gevoel. Deze Mido is net aan vintage maar ik zie hem toch meer als een youngtimer en zo heb ik er nog een of twee.
In afwachting van de nieuwe kroon en stift vandaag deze pracht eens open gemaakt en de gebroken stift verwijderd! Wat een mooi uurwerk de venus 175
Kan niet wachten tot het onderdeel er is….wat een mooie klok…
Die grens van 25 jaar is natuurlijk vrij willekeurig, en vergeleken met de horloge-industrie die al honderden jaren bestaat is het peanuts. Van mij mag je ook wat anders hanteren, maar ik weet niet waarom het mee zou moeten schuiven
Vergelijk het met antiek (100 jaar), volgens mij is die grens van 25 “gekozen” omdat de horlogeindustrie relatief jong is.
Wat ik bedoel is dat er inmiddels wel wat jaartjes aan de industrie opgeteld mogen worden.
Het zal wel niet gebeuren maar kun je straks een horloge uit het jaar 2000 als vintage aanduiden? Gekke gedachte.