Welke vintage draag je vandaag? Deel XII

Knap letter (cijfer?) type op die dial :ok_hand:

1 like

Een Edox hydromatic.

32 likes

30 likes

23 likes

17 likes

40 likes

Goedemiddag,

Ik heb al een poosje deze Mortima Superdatomatic in mijn bezit. Deze komt bij Huib vandaan. Een bekende hier in het vintage gedeelte. Het horloge loopt prima en draagt heerlijk op deze nato. Normaal gesproken ben ik niet zo van de kleinere horloges, maar deze klopt. Ook het “tikken” van het uurwerk klinkt totaal anders dan bij een modern horloge.
Ik heb geen idee wat het bouwjaar is.

18 likes

Het uurwerk is waarschijnlijk een penanker Cattin C66, die tikken luider.
Het bouwjaar is dan rond 1965 te situeren.

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Cattin_C66

1 like

Top, dankjewel voor je snelle reactie.

1 like

In dit filmpje zie je het uit elkaar halen van het gangwerk:

Om te checken of jouw horloge hetzelfde onder de motorkap heeft moet je dat 14-kantige deksel natuurlijk wel open krijgen. Moest dat niet meteen lukken, deze sleutel past er op:

Dan moet je wel iemand vinden die 'm even voor je kan printen in UV-kunsthars.

1 like

Klopt het dat deze ook in zakhorloges zaten? In ieder geval dit model. Ik ben ooit een hele partij zakhorloges gekocht en volgens mij hadden er een flink aantal ook zo’n binnenwerk.

Groet, Edwin

Ik weet zo goed als niks van zakhorloges, maar dat zou natuurlijk best kunnen.

1 like

Dankjewel. Ik heb al aardig wat tooltjes. Vanavond eens een poging wagen.

1 like

Schoonheid! En lijkt wat op mijn favoriete chrono. :sunglasses:

1 like

29 likes

Iets groens vandaag.

26 likes

Eigenlijk draag dit horloge nooit, erfenis van mijn grootvader, die had dit horloge altijd om! Gekregen na zijn overlijden in 1974, en dit oude klokje loopt nog steeds prima, wel opwinden natuurlijk, financiële waarde is natuurlijk nihil, maar voor mij in mijn gehele collectie van diversen Breitling/Rolex/Montblanc/Tag Heuer/Omega/FC en diverse Nautica’s en Russen, is dit horloge het meest emotioneel waardevolste bezit!

24 likes

19 likes

26 likes

Heel lekker!

1 like