Een keer een Vostok zonder oorlogstuig op de wijzerplaat. Maar ook met een wat minder voorkomende bandaansluiting.
Helva handopwinder zonder datum - Helva / Henri Schmidt s.p.r.l., Zwitserland / België - kaliber AS 1702 - ca. 1960 - 34,5mm excl. kroon
Die combi met de band, ik zou dat niet durven
Juist wel !
In ieder geval niet saai.
Zeker niet. Ik zeg ook niet dat het niet kan of “mag” alleen dat het voor mij te gewaagd is.
Like is een understatement,
Ik kreeg vandaag een horloge in de hand gedrukt met de mededeling: "Jij hebt toch allemaal oude horloges? Misschien kun je hier wat mee, mag je hebben. Hij doet het niet meer!’
Nou, het horloge liep inderdaad niet meer, maar toen ik het uurwerkje eruit haalde, was al meteen duidelijk waarom. Een schroefje was losgeraakt en drukte tegen de veerton. Toen ik daar weghaalt begon het uurwerkje meteen te lopen. Meevallertje!
Maar het was ook ontzettend smerig en ik ben wel een uur aan het poetsen geweest om het in deze staat te krijgen. Ik heb helaas geen vervangend glaasje voor deze compressor kast dus die moet ik even gaan zoeken voor deze Prisma Dolphin 100. En als ik het kan vinden ook nog een nieuwe pakking voor het deksel. En dan ook nog even een ander bandje voor dit horloge, deze rekband mesh zit niet echt comfortabel.
Leuk zo’n verrassingen!
Let niet op de datum, die zet ik nooit bij. Achterop de kast staat oa ‘waterprotected’ dat zal hij inmiddels niet meer zijn, maar weet iemand wat ik me daar oorspronkelijk bij mocht voorstellen, 30 m WR?
Water resistant of course