Funky friyay met de Plato thermo-nautic.
Met een spiral thermometer in de crystal ingewerkt.
Andere merken die dit ontwerp gebruikten waren difor, lip etc.
Funky friyay met de Plato thermo-nautic.
Met een spiral thermometer in de crystal ingewerkt.
Andere merken die dit ontwerp gebruikten waren difor, lip etc.
Heel fraai op die band
Dank Wilko. Plots heb ik het licht gezien wat betreft de banden op de rosegouden Omega en Longines. Geen kekke blauwe en grijze kleurtjes meer, maar klassiek kroko .
Kan ook natuurlijk, iets meer “dress down” zeg maar; maar op die kroko is hij buitengewoon chic
Weuw , lekker heftige kleurtjes ook
Ja had deze bij Don ook al eens gezien. Leuke eigenwijze conversatie starter .
Dank je
De kleurtjes, Daar gaan we voor.
Ja, leuk zijn ze hè, die Ancre’s met het ‘stuurwieltje’. Er zijn veel Ancre en Anker merken en van deze hoor je wel zeggen dat het ooit een soort huismerk van de Hema is geweest. Dat zou zomaar kunnen, maar ik heb dat nooit ergens gedocumenteerd gezien. Een forumlid (ik weet niet meer wie) noemde ze ooit ‘de lelijke eendjes’ onder de vintage polshorloges maar zo lelijk vind ik ze eigenlijk niet.
Ik heb er zelf in de loop der jaren een 5-tal bij elkaar verworven, waaronder één zakhorloge uit ca. jaren 50 in nieuwstaat, met een nogal zeldzaam Parrenin x401 uurwerk. Een beetje de Poor Man’s uitvoering van het beroemde Unitas 6497 zakhorloge kaliber dat nog steeds in actuele wat grotere polshorloges wordt gebruikt, met name de ‘flieger’ achtige modellen.
Sinds een paar maanden is er een 6e exemplaar bijgekomen. Deze wordt aangedreven door een Duits PUW 561 motortje.
Die dan nu maar even om de pols.
Geïnspireerd door Vintagefreak’s postje, met de groeten van zijn broertje
Had al een tijdje geen aandacht gehad, dus de hoogste tijd deze weer een dagje om de pols te slingeren.
Graag zelfs
Vandaag de Seiko 5 met nieuw NH36 uurwerk.
Deze had een 7009 uurwerk, maar ik heb hem omgebouwd naar een NH36. Alles paste in één keer.
Enjoy!