Welke vintage draag je vandaag? Deel XII

Funky friyay met de Plato thermo-nautic.

Met een spiral thermometer in de crystal ingewerkt.
Andere merken die dit ontwerp gebruikten waren difor, lip etc.

30 likes

Heel fraai op die band :ok_hand: :ok_hand:

1 like

Dank Wilko. Plots heb ik het licht gezien wat betreft de banden op de rosegouden Omega en Longines. Geen kekke blauwe en grijze kleurtjes meer, maar klassiek kroko :grin:.

1 like

Kan ook natuurlijk, iets meer “dress down” zeg maar; maar op die kroko is hij buitengewoon chic :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

NA om de pols: vers overgenomen van @The_Don om in de “racing”/auto stijl te blijven @PaulusB :smiley:

24 likes

Weuw , lekker heftige kleurtjes ook :grin: :+1:

1 like

Ja had deze bij Don ook al eens gezien. Leuke eigenwijze conversatie starter :grinning_face_with_smiling_eyes:.

2 likes

Dank je

De kleurtjes, Daar gaan we voor.

1 like

18 likes

16 likes

Goede middag :smiley:

20 likes

@VintageFreak

Ja, leuk zijn ze hè, die Ancre’s met het ‘stuurwieltje’. Er zijn veel Ancre en Anker merken en van deze hoor je wel zeggen dat het ooit een soort huismerk van de Hema is geweest. Dat zou zomaar kunnen, maar ik heb dat nooit ergens gedocumenteerd gezien. Een forumlid (ik weet niet meer wie) noemde ze ooit ‘de lelijke eendjes’ onder de vintage polshorloges maar zo lelijk vind ik ze eigenlijk niet.

Ik heb er zelf in de loop der jaren een 5-tal bij elkaar verworven, waaronder één zakhorloge uit ca. jaren 50 in nieuwstaat, met een nogal zeldzaam Parrenin x401 uurwerk. Een beetje de Poor Man’s uitvoering van het beroemde Unitas 6497 zakhorloge kaliber dat nog steeds in actuele wat grotere polshorloges wordt gebruikt, met name de ‘flieger’ achtige modellen.

Mijn Ancre ‘collectie’. Een grote diversiteit aan dials en toch stijlvast, vind ik. De uurwerkjes zijn heel verschillend. Sommigen met een Tsjechisch Prim 68-4 uurwerk, anderen met een Durowe 7422/22INT.

Sinds een paar maanden is er een 6e exemplaar bijgekomen. Deze wordt aangedreven door een Duits PUW 561 motortje.
Die dan nu maar even om de pols.
Geïnspireerd door Vintagefreak’s postje, met de groeten van zijn broertje

26 likes

De NA, 6309 Bruce Lee uit 1974 met aftermarket band.

16 likes

Had al een tijdje geen aandacht gehad, dus de hoogste tijd deze weer een dagje om de pols te slingeren.

26 likes

Mag deze dan ook even uit de garage ?:slight_smile:

18 likes

35 likes

Graag zelfs :+1:

1 like

Vandaag de Seiko 5 met nieuw NH36 uurwerk.
Deze had een 7009 uurwerk, maar ik heb hem omgebouwd naar een NH36. Alles paste in één keer.

16 likes

Het kidsize Ancretje van mijn 5 jaar oudere zus. Op de kop af 30mm. Inderdaad gekocht bij de Hema. Zal in 1970 of 1971 zijn geweest. Ik was er als kind stikjaloers op en niet alleen om de blauwe plaat (blauw was toen al mijn lievelingskleur). Ik vind het er, ondanks het kleine formaat, nog steeds aantrekkelijk uit zien. Het rubber (nee, stug plastic) bandje, ook jaren geleden bij de Hema gekocht, is geen succes, maar ik had niets anders van dat formaat. Mijn zus heeft hem zeker 15 jaar als haar enige horloge gedragen, tot ze opeens allergisch werd tegen het metaal in de kast. Daarom mag ik hem in mijn collectie bewaren… Verbaas je niet over de tijd, ik heb hem niet opgewonden voor ik hem omdeed, en dat deed ik alleen voor de foto, want zoals de naam van het topic vereist heb ik hem wel even gedragen. Op de foto valt het nog niet eens zo op, maar hij is op mijn 18cm pols echt niet te dragen, zeker niet met dit bandje. Hij loopt trouwens nog steeds goed (als je hem tenminste opwindt).

17 likes

Enjoy!

1 like