Welke vintage draag je vandaag? Deel XII

16 likes

Test fit een nieuw fluco bandje ,:smiling_face_with_three_hearts:

31 likes

Gaaf ding! Geniet ervan

1 like

29 likes

Vandaag draag ik deze Buler. Hij loopt op zich erg goed maar de wijzerwrijving is te gering. Bij het wisselen van de datum gaat hij achter lopen. Omdat hier een Baumgartner 866 in zit, moet het hele uurwerk uit elkaar om dit euvel op te lossen. Deze heeft namelijk het zogenaamde Roskopf systeem waarbij de wrijving op de veerton zit. Ik denk dat ik komend weekend dit eens ga repareren.

29 likes

Voordat het losbarst :sun_behind_small_cloud: :tornado:

21 likes

19 likes

18 likes

Nog steeds de Conny uit 1966 om…

25 likes

Vanavond draag ik de zilveren versie van dit tweetal Het zijn allebei King Quartz 0853-8001, ook allebei uit 1975. De blauwe had ik al, maar de case was beschadigd, dus heb ik een donorhorloge gezocht, dat defect was. Ik had echter op 2 horloges geboden en als resultaat heb ik nu twee werkende King Quartz in 2 kleuren…

17 likes

Ja hoor! :grin:

IAXA was een Belgisch merk dat net zoals zoveel merken uit de tijd horloges assembleerde of liet assembleren.

Dit soort merken kocht hun kasten, wijzerplaten, wijzers en uurwerken bij betrouwbare vaak Zwitserse fabrikanten en liet dan soms een apart ontwerp wijzerplaat maken maar vaker een bestaande wijzerplaat met het gewenste logo bedrukte.

Ook kwam het voor dat er bij een andere fabrikant een geheel horloge werd ingekocht en er gewoon een extra merknaam werd bijgeprint zoals “Pierre Denil” en “Arten” op deze Squale’s

Deze IAXA is een Aquaplunge gemaakt door het toen nog prachtige Zwitserse horloges makende Rotary, inclusief Rotary kroon.

27 likes

Heuer Carrera 1964 Re-Issue
Tsja…… 25 jaar oud…. dus toch ook wel vintage dunkt mij.

Lekker blaadje erbij na eerst anderhalf uur in de sportschool te hebben gezweet.

32 likes

Cool, thanks voor het delen😃.
De Rotary op die foto is dan ook uit dezelfde periode ? Dwz: Rotary maakte dus tegelijkertijd “eigen merk” en “klussen voor de klant”?

1 like

Yeps!

1 like

Een Seiko Quartz 3803-7020 uit 1972

11 likes

Soms moet je die mazzeltjes eens hebben Peter. Leuk Ruhla inderdaad. :wink::+1:t3:

15 likes

'46 Dubois

27 likes

Vier sterretjes op een stormachtige dag.

23 likes

17 likes