Welke vintage draag je vandaag? Deel XII

23 likes

Haha, ik kreeg hem van m’n moeder cadeau voor m’n 29ste verjaardag, ben dus een beetje ouder :man_in_manual_wheelchair:

1 like

prachtig horloge

Sh!'t ik wist niet dat het Olma dag was
Straks meteen na de wandeling wisselen :wink:

21 likes

Grote ZIM met geblauwde wijzers vandaag.

17 likes

Na een kleine herstelling, nieuw glaasje + bandje en een snelle poetsbeurt mag de Aleph frankenwatch ook eens meespelen.

19 likes

Speedmaster 145.022-69 met 220 bezel

21 likes

Wat is er precies Franken aan?

Vandaag weer mijn Seiko Quartz vfa. Daar heb ik een klassiek donkergroen bandje op gezet, wat veel beter past bij de vintage uitstraling van het horloge.

13 likes

Erg gaaf!

1 like

Ik ben er 95% zeker van dat de secondenwijzer niet origineel is; hij is korter dan de minutenwijzer en iets anders van curve, waardoor hij soms bleef haken. Hij zit ook vrij losjes op z’n pin - bij schudden van de kast slingerde die heen en weer als een idioot. Viel wel te fixen maar echt orthodox zou ik de ‘fix’ niet durven noemen.

Daarnaast ook ontdekt dat de bezel een bij inspectie vrij amateuristische hack is - kijk en oordeel zelf…

Viel pas echt op eens de (vrij grote) kroon er uit ging. En toen ook de resten secondenlijm onder de rand ontdekt, want vastklikken doet die uiteraard niet.

En die secondenlijm zit er nu terug onder dus; het is dat of definitief afschrijven. Verkopen kan ik sowieso niet meer in goed geweten :sweat_smile:

Vandaar, frankenwatch… maar ik heb een zwak voor lelijke eendjes. :smile:

9 likes

Knap! Hoe heet de kleur van die dial?

Patina… Dit zou wit moeten zijn. Ze hebben dit horloge alleen maar met een witte en een blauwe wijzerplaat uitgebracht. Maar dat is bij dit horloge prachtig gepatineerd.

1 like

Zo op de eerste foto te zien is ie nog zo lelijk niet…

2 likes

Dank je wel Jacobus. Erg blij met deze :grin::+1:t3:

1 like

Nja, kwestie van doen zoals de oorspronkelijke verkoper… De goeie fotohoek kiezen :grin:

1 like

Vandaag de Pontiac van mijn vader omgehad, draagt heerlijk licht en de sunburst op de wijzerplaat blijft me verbazen.

27 likes

Begonnen als een miskoop “ja ja, horloge loopt perfect hoor” waar duidelijk aan gerommeld was
Maar uiteindelijk is alles toch in orde gekomen en ben ik blij hem vandaag om de pols te kunnen schuiven
De tapered integrated bracelet is alvast geweldig comfortabel bij deze jaren '70 Zenith

Prettige dag iedereen

29 likes

dinsdagdiverdag

28 likes

Doet me nu denken aan een klaproos…

🫣🇺🇦

25 likes