Haha, ik kreeg hem van m’n moeder cadeau voor m’n 29ste verjaardag, ben dus een beetje ouder
prachtig horloge
Na een kleine herstelling, nieuw glaasje + bandje en een snelle poetsbeurt mag de Aleph frankenwatch ook eens meespelen.
Wat is er precies Franken aan?
Vandaag weer mijn Seiko Quartz vfa. Daar heb ik een klassiek donkergroen bandje op gezet, wat veel beter past bij de vintage uitstraling van het horloge.
Erg gaaf!
Ik ben er 95% zeker van dat de secondenwijzer niet origineel is; hij is korter dan de minutenwijzer en iets anders van curve, waardoor hij soms bleef haken. Hij zit ook vrij losjes op z’n pin - bij schudden van de kast slingerde die heen en weer als een idioot. Viel wel te fixen maar echt orthodox zou ik de ‘fix’ niet durven noemen.
Daarnaast ook ontdekt dat de bezel een bij inspectie vrij amateuristische hack is - kijk en oordeel zelf…
Viel pas echt op eens de (vrij grote) kroon er uit ging. En toen ook de resten secondenlijm onder de rand ontdekt, want vastklikken doet die uiteraard niet.
En die secondenlijm zit er nu terug onder dus; het is dat of definitief afschrijven. Verkopen kan ik sowieso niet meer in goed geweten
Vandaar, frankenwatch… maar ik heb een zwak voor lelijke eendjes.
Knap! Hoe heet de kleur van die dial?
Patina… Dit zou wit moeten zijn. Ze hebben dit horloge alleen maar met een witte en een blauwe wijzerplaat uitgebracht. Maar dat is bij dit horloge prachtig gepatineerd.
Zo op de eerste foto te zien is ie nog zo lelijk niet…
Dank je wel Jacobus. Erg blij met deze
Nja, kwestie van doen zoals de oorspronkelijke verkoper… De goeie fotohoek kiezen
Vandaag de Pontiac van mijn vader omgehad, draagt heerlijk licht en de sunburst op de wijzerplaat blijft me verbazen.
Begonnen als een miskoop “ja ja, horloge loopt perfect hoor” waar duidelijk aan gerommeld was
Maar uiteindelijk is alles toch in orde gekomen en ben ik blij hem vandaag om de pols te kunnen schuiven
De tapered integrated bracelet is alvast geweldig comfortabel bij deze jaren '70 Zenith
Prettige dag iedereen