Welke vintage draag je vandaag? Deel XII

Super, en zo te zien meer dan de moeite waard. :ok_hand:

1 like

Structuren moeten het hebben van het licht :sun_with_face:

24 likes

33 likes

25 likes

Hier is ie weer! :stuck_out_tongue_winking_eye:

29 likes

15 likes

18 likes

Goedemorgen,

23 likes

21 likes

Wow.

1 like

Mijn Sappho net opgehaald, maar helaas…
Stift nog af en toe niet vast bij uittrekken :worried:

24 likes

Sprak een tijdje geleden iemand en die sprak over een prachtige ghost bezel. Ik had er nog nooit van gehoord maar het klinkt wel stoer. Vind het zelf erg mooi, de vervaagde bezel.

29 likes

Enicar Sherpa 600 Star Jewels.
Het inhouse 160 uurwerk loopt (weer) als een speer😃.

23 likes

Vandaag een Cornavin.

26 likes

Prachtig :star_struck:

1 like

NA die vandaag is binnengekomen

27 likes

Ik deed vandaag mee met vintage champagne dial😄

sorry not sorry voor de cross-post

17 likes

Vandeweek het www afgestruind voor iets lolligs voor een grijpstuiver; Jawel het illustere Anker duikt weer op. Ditmaal van Duitse afkomst.
Het laatste uur voor ik mijn nest induik, na gedane arbeid nog even op de pols.

Gemotoriseerd door een Uwersi 57/12 met maar liefst 25 robijnen en een mini datumschijfke.

Genoeg ruimte over voor allerlei smokkelwaar.

Geïnspireerd door @Lexaf het mishandelde glaasje gepolijst op de draaibank, om het kleingeld voor een nieuwe plexi ook nog te besparen.

Ja er is enig craquelé achtergebleven maar we gaan niet muggenziften. Na 70 jaar mogen er best wat rijpingssporen zichtbaar blijven. Hij loopt trouwens nog prima. Geen datum snelverzet dus die laat ik voor wat het is.

Voor de volledigheid nog even “before” inclusief rafelige dichtgeslibte perlon. Die is in lijn met de rest goedkoop vervangen voor een hele neppe hagedis die nog over was van een bestelling voor zijn Franse naam- en ladegenoot Ancre 15 jewels - vanachter de sanseverias

28 likes

Hele mooie aanwinst Geert. Dit zijn het soort horloges waar ik ook altijd naar op jacht ben. Gaaf, met dat gefacetteerde kastje.

Leuk gaat dat he? Even zo’n glaasje op de draaibank. Scheelt een lamme arm van het met de hand poetsen. Het resultaat komt vaak heel dicht bij een nieuw glaasje op die manier. Over het craquelé: als je lang achter elkaar poetst bij een redelijk hoge draai snelheid, loop je grotere kans op craquelé vorming in het chemisch verouderde plexyglas. Dus poets steeds maar een 3 à 4 seconden met niet te veel druk. Dan weer even laten afkoelen. Scheelt een heleboel van die micro barstjes. Ik heb het ook met trail & error geleerd.

Dat Uwersi uurwerkje is best zeldzaam. En inderdaad blijft er in het kastje genoeg ruimte over om er nog iets in te verstoppen. In de Koude oorlog in de jaren '50 was dat echt iets voor geheimzinnige microfilmpjes ofzo.
Veel plezier ermee en dank voor het delen.

5 likes

Wat een leuk uurwerk heeft’ie😄
Mooie aanwinst hoor en ook goed opgefrist :+1:

1 like