Deze Seiko Crown met zijn verweerde wijzerplaat mag vandaag weer eens.
Vandaag even proefdraaien met deze Endura met een EB 1579 uurwerk. De balans is niet 100 en heb wat aangepast, zodat die wat beter gaat. Heb daar nog veel in te leren en kan wel wat extra hulpmiddelen gebruiken, maa wil daar op rikketik naar kijken.
Glaasje mist een stuk tussen 8-9 was ook flink bekrast. Toch even snel gepolijst om toch van de plaat te kunnen genieten!
Hoop dat die in gebruik niet te gek veel tijd verliest of racet.
Heb ook zo’n Camel, GMT zelfs, maar ik heb er wat vreemde ervaring mee
Liep altijd prima maar het verzetten van de tijd werkt niet verder dan over een paar uurtjes - de rest van het traject ‘pakt’ niet. Maar die bracelet is dan weer super
Nee, als je goed kijkt is het zelfde basis wijzerplaat, maar op een ander uurwerk. Ik heb nog een pijltje op de plaats van de 3 en mijn datum venster is meer naar binnen.
Goedemorgen,
Het merk zegt me niet zo veel, maar het is wel een hele mooie wijzerplaat en facet geslepen glas.
Ja, leuk horloge! Het is wel een ander soort Camel. Camel Active dateert van veel later en had niets met de beroemde Camel Trophy Rally uit te staan. De trophy modellen waren oorspronkelijk specifiek ten tijde van de rally en werden door de deelnemers ook gedragen.
Je hebt helemaal gelijk Bram - en ik heb er nog eentje in de wrakjesdoos - geloof ik - die misschien wel hetzelfde is
Leuke dials altijd die Endura’s !
Ja deze was ontzettend smerig. Met wattenstaaf en zippovloeistof. Beprinting heeft het in ieder geval overleeft als in niet verder beschadigd.
Bekend euvel bij Camel, een bult op een tandwieltje
Aha, bedankt. Heb er nooit iets van begrepen