Welke vintage draag je vandaag? Deel XIII

Deze Seiko Crown met zijn verweerde wijzerplaat mag vandaag weer eens.

15 likes

NA. Seiko 5106-7010 met licht blauw/grijze wijzerplaat. Mei 1969.

18 likes

18 likes

Vandaag even proefdraaien met deze Endura met een EB 1579 uurwerk. De balans is niet 100 en heb wat aangepast, zodat die wat beter gaat. Heb daar nog veel in te leren en kan wel wat extra hulpmiddelen gebruiken, maa wil daar op rikketik naar kijken.

Glaasje mist een stuk tussen 8-9 was ook flink bekrast. Toch even snel gepolijst om toch van de plaat te kunnen genieten!

Hoop dat die in gebruik niet te gek veel tijd verliest of racet.

21 likes

Astin met een Felsa :hugs:

:peace_symbol:

29 likes

Squadron voor vandaag.

21 likes

En mist ook het loepje :male_detective:

19 likes

Heb ook zo’n Camel, GMT zelfs, maar ik heb er wat vreemde ervaring mee :yum:
Liep altijd prima maar het verzetten van de tijd werkt niet verder dan over een paar uurtjes - de rest van het traject ‘pakt’ niet. Maar die bracelet is dan weer super :grin:

13 likes

Omega 200m Seamaster Pre Bond 1991

22 likes

Nee, als je goed kijkt is het zelfde basis wijzerplaat, maar op een ander uurwerk. Ik heb nog een pijltje op de plaats van de 3 en mijn datum venster is meer naar binnen.

1 like

Goedemorgen,

Het merk zegt me niet zo veel, maar het is wel een hele mooie wijzerplaat en facet geslepen glas.

:ukraine:

18 likes

Ja, leuk horloge! :ok_hand: Het is wel een ander soort Camel. Camel Active dateert van veel later en had niets met de beroemde Camel Trophy Rally uit te staan. De trophy modellen waren oorspronkelijk specifiek ten tijde van de rally en werden door de deelnemers ook gedragen. :slightly_smiling_face:

2 likes

Je hebt helemaal gelijk Bram - en ik heb er nog eentje in de wrakjesdoos - geloof ik - die misschien wel hetzelfde is :male_detective:
Leuke dials altijd die Endura’s !

Ja deze was ontzettend smerig. Met wattenstaaf en zippovloeistof. Beprinting heeft het in ieder geval overleeft als in niet verder beschadigd.

1 like

21 likes

Bekend euvel bij Camel, een bult op een tandwieltje :wink:

2 likes

15 likes

Een nieuw omikron variantje

25 likes

Aha, bedankt. Heb er nooit iets van begrepen :thinking:

1 like

Licht op een dial :sparkling_heart:

27 likes