Welke vintage draag je vandaag? Deel XIV

27 likes

Milljonär met een voor een horloge uit de jaren '60 best comfortabele grote maat van 37mm.
Zweeds merk, Zwitsers fabrikaat. Binnenin draait een mooi Unitas 6325 Wehrmachtswerk.
Opgeleukt (opgemeukt?) met een zwart geitenleren bandje uit eigen atelier.

Let op de rode datum! Die staat wel permanent op 31, want de datumschijf wil niet meer meedraaien. Daar moet dus nog eens iets aan gebeuren. Het horloge loopt verder uitstekend op tijd, maar geen koe zo bont of er zit wel een vlekje aan…

33 likes

Wissel naar de midden jaren 70 Marti.

24 likes

Deze heb ik de hele dag om gehad:

Maar vanavond gewisseld naar deze Seiko 7548-7000. Heeft een nieuw (Seiko) bandje gekregen en een nieuwe glasring, omdat die kapot waren.

21 likes

De aartsvijand :grin:

28 likes

De nieuwe aankoop van @flowert!

26 likes

@Scudo @lexaf Heb ook vernomen dat Timex best een leuk merk is. Met onverwoestbare uurwerkjes. Waarbij je het uurwerk inclusief unbreakable mainspring in de ultrasonic schoonmaak machine kunt doen. En wat betreft de wijzerplaat. Die zitten inderdaad met omgebogen lipjes vast maar zijn niet zo fragiel als jullie doen voorkomen. Kortom, koop gerust een fraai niet lopende vintage Timex horloge en grote kans dat je hem zelf in no time weer aan de praat krijgt.

Oh ja, moet er natuurlijk wel een foto aan toevoegen om ook een bijdrage aan dit draadje te leveren. Vandaag geen Timex maar een Yema Wristmaster.

24 likes

27 likes

Wat is oud toch leuk.
De sluiting van het bandje is ook bijzonder . Die kun je in elke willekeurige schakel vasthaken.
Eigelijk fijnafstelling over de hele lengte van de band.

26 likes

Haha! :joy:

2 likes

image
Glaasje poetsen of een nieuwe? Knapt ie van op hoor!

4 likes

Mijn vrouw is inmiddels 57.
Sommige mensen zullen ongetwijfeld vinden dat ze van wat plastische chirurgie opknapt.
Misschien is dat ook wel zo.
Maar dan is het mijn vrouw niet meer.
En geloof me, over het glaasje is al een flinke dot polywatch gegaan.
Meer hoeft niet. Het is goed zo.

7 likes

Ik heb al heel wat van die Timexen gereanimeerd. Die lipjes zijn inderdaad niet zo fragiel…tenminste als niemand je vóór geweest is. Ik heb er ook wel eens gehad die meteen afbraken omdat een voorganger er minder zorgvuldig mee was geweest.

5 likes

Ik geloof je. En Mw. Lexaf poets ik ook niet met Polywatch.

3 likes

Ik snap het sentiment maar met het oog op het binnendringen van vocht met dergelijke brakke glaasjes zou ik het altijd wel in overweging nemen.

Welnee jó.
Ik draag dat dingetje af en toe savonds een paar uur ,thuis, binnen.
Wat kan er gebeuren?

Dan niet veel natuurlijk. Zelf hou ik mijn vintage exemplaren in een zo goed mogelijke conditie, zonder de patina, gebruikssporen onrecht aan te doen natuurlijk.

1 like

Echt een leuk horloge. Jaren 90 kan ook nog denk ik. Geniet ervan! :ok_hand: :slightly_smiling_face:

1 like

26 likes

30 likes