Goedenavond beste vintageliefhebbers, een rustige avond, dus:
Fijn weekend .
Voor die mensen hier die maar blijven kopen
Elke dag van het jaar een ander horloge?
Nou als ik zie wat voor afschrikprijzen er voor zijn boeken gevraagd wordt dan laat ik deze ook aan me voorbijgaan…
Kocht hem niet als nieuw horloge ,maar kreeg deze van mijn ouders inde jaren tachtig ,die op vakantie waren in Tenerife ,bij een juwelier dit horloge kochten .Ooit van hen in 1963 een jongens horloge gehad( Eppo) ,heel lang gedragen en kwijt geraakt ….De Marvel beschouwde ik als mijn eerste “serieuze “ horloge en als startpunt van mijn verzameling nu .
Extendertje?
@TKH.
Leuke horloges die Alfa’s. Ik denk een Zweeds handelsmerk, lastig om er iets over terug te vinden, temeer omdat er ook nog een merk ALPHA bestaat.
Bij Mikrolisk vind je op ‘Alfa’ dit terug:
Daar is dus een relatie met het merk ‘Perfecta’. Dit merk kom je regelmatig ook bij de Zweedse vintage horloges tegen, evenals in de Perfecta lijst genoemde merken ‘Precimax’ en ‘Helios’ die ook bijna uitsluitend via Zweedse veilingen worden aangeboden.
Een stukje verderop in dezelfde lijst is daar ook nog een link naar een Zweedse horloge importeur, Nilsson & Axell AB uit Karlstad, die ook het eigen specifiek Zweedse merk NILAX voert.
ALFA zit denk ik dus ergens in deze familie.
Om het allemaal even lekker nog ingewikkelder te maken hier een andere Alfa aan de pols. Een ALFA Genève om precies te zijn. Een ander lettertype voor het vignet en een Quartz, maar wel met de kenmerkende Breguet cijfertjes en de typische kleine lume dots vlak boven de cijfers net as de twee andere Alfa’s hierboven, de witte van mij en de blauwe van jou, Tim.
Deze blauwe Alfa is afkomstig van een Finse veilingsite. Ik denk dus ook familie.
Binnenin draait een degelijk uitziend Zwitsers ESA 960-111 Quartz uurwerkje.
Het rare stukje paars isolatie materiaal is een toevoeging van mijzelf. Het min contactje aan de onderkant van de batterij maakte namelijk sluiting met de plus zijkant van het knoopcelletje. Ik vond dit een elegantere oplossing dan buigen aan de contactstripjes, met het risico van afbreken.
Leuk stuk horloge historie weer Lex!
En die Quartz is ook mooi, ik hou wel van dat inktblauw
Een beetje contrast tussen oud en nieuw.
Vorige week een Apple Watch 9 gekocht. Toch maar eens een keer zo’n ding proberen.
‘Double wristing’ want ik wil mijn ‘normale’ horloges blijven dragen!
Daar schrik ik ook wel van…
Ongeveer zelfde tijd dat ik volgens traditie bij mijn EHC mijn eerste horloge kreeg van mijn grootouders, een Kienzle met zwarte wijzerplaat. Die is ook weg, maar deze Juwel lijkt er veel op. Vandaar dat ik hem extra waardeer.
Wat voor een mooie combinatie kleuren heeft die wijzerplaat
Is het merk nu Delvina of Viking?
Was in elk geval een goed uurwerk om te repareren (FHF73-4, nieuwe veerton- arbre)
Had ook Omega of Certina op kunnen staan, zo’n schoonheid denk je toch niet aan bij de naam Viking ?!?