Toon je “weer levend gemaakte” horloges (Deel 1)

@Yoeri40 wat is dat voor merk. Alfa ?

1 like

Gewoon Alfa :relieved:

Denk een zweeds plakmerk, heb ze eigenlijk alleen in zweden gezien.

De mijne:

12 likes

@Betula Tja meer weet ik er ook niet van!

Mooie hoor. Van de week is deze alfa automaat binnengekomen :wink:

15 likes

Ik meen dat @Lexaf ooit een stukje aan dit merk/deze fabriek heeft gewijd.

Edit, deze dus!

2 likes

Je hebt de smaak te pakken met chrono’s zie ik!

2 likes

Een beetje :see_no_evil:

2 likes

Mooie Alfa. En met zo’n ST 96 werkpaardje er in een degelijk en draagbaar horloge.
Ik heb er zelf ook een paar.

4 likes

Super!
Respect voor deze redding :+1:

2 likes

Dankje! Waren ook best fijne horloges om aan te werken.:watch::ok_hand:

2 likes

21 likes

Ik had nog ergens in een bak een Raketa uurwerk gevonden en die heb ik vandaag eens wat nader bekeken.
Dat betekent dus helemaal demonteren, schoonmaken en weer monteren en smeren.
Best een leuk uurwerk om aan te werken.

Tegenwoordig willen we hier het regelbeeld in 3 posities zien. Zo’n Raketa heeft een lift angle van 42°, dus dat moet je even aanpassen omdat de timegrapher standaard op 52° staat ingesteld.

Het is alleen maar een uurwerk dat ik wellicht ooit kan gebruiken in één van mijn Raketa’s.
Maar hij loopt wel goed eigenlijk. Dus in plaats van een oud uurwerk in een bak is het nu een goede donor geworden voor een Raketa met day-date complicatie.

14 likes

Euhhhm…als je ze erg leuk vind en er om verlegen zit :grin: kan ik desnoods wel eens in mijn doosje sukkelende Russen kijken… De laatste jaren geeft de een na de ander het hier op, misschien ooit gesmeerd met slaolie of zo?!?

2 likes

3 likes

Ik wil er best eens naar kijken. Er zal best wel een en ander gered kunnen worden.

2 likes

Had je geen complete uurwerken meer om te redden? Je hebt er de vaart in hè? Goed bezig!:+1:

3 likes

Binnenkort weer rikketik :wink:

5 likes

Ik hoop dat ik daar naartoe kan. Is nog zeer onzeker. Ben met mijn domme kop akkoord gegaan om voor projectwerkzaamheden mee te gaan naar Roemenië. Donderdag einde van de middag vlieg ik heen en zondagmorgen om 06:15 weer terug richting Eindhoven. Theoretisch zou ik naar de Rikketik kunnen. Dan moeten ze OF via Houten terug naar huis (kwartiertje langer) OF ze droppen mij daar op de trein. Hoe ik daar dan verder kom en terug kom naar huis moet ik nog uitzoeken………….

Of ik ben zo duf als een konijn dat ik hem skip …… tis dus een beetje zo zo.

2 likes

In Januari kocht ik in Japan dit grappige dames Omegaatje, hoewel eigenlijk is het eerder een Omini dan een Omega…

Hij liep nogal belabberd met een amplitude van rond de 120 graden en zodoende is hij, sorry zij, in de projectenbak verdwenen.

Deze week was ze aan de beurt dus moest ze als eerste uit haar kastje bevrijd worden. De Omega Seamaster Cosmic 2000 werkt ook voor de damesmodellen met een zogenaamde cartridgekast:

Dan kan het demonteren beginnen:

Leuk detail, de datumschijf is onderdeel van een module die als geheel verwijderd wordt:

Alles in het bakkie, het is eigenlijk meer dan ik verwacht had :rofl:

Even door de schoonmaakmachine, weer opbouwen, nieuw glaasje en het ziet er allemaal weer wat beter uit:

Mijn vriendin ook weer blij en ik kan weer aan de volgende beginnen :+1:

24 likes