seventies classics 2x
Na een goeie twee dagen de Iaxa verruilt voor de Atlantic.
C-shape kast en blauwe band houden we dus nog even vast…
en dan de avondwissel naar een longines 11.88N uit 1926. Mooi versierd kastje in tonneau vorm. Lumen is vervangen bij zowel cijfers als wijzers. Bij deze kan je zien dat kast en mechaniek bijeen horen door de aanduiding van het caliber in het kastdeksel en de 4 laatste cijfers van de kast serial die terugkomen op het middenstuk van de kast. Een jaar of 6 gelden gekocht in de USA, de man foto’s gestuurd toen ik er mee klaar was en waar ie terechtgekomen was en toen een week of 6 later zat er een brief in de brievenbus waarop stond dat er een pakje voor me was waar ik voor moest betalen. Geen flauw idee wat dat was want ik had niks gekocht. Naar het postkantoor, pakje afgehaald iets van een 80 euro betaald en pakje mee naar huis, de man van wie ik dit horloge kocht was zo blij dat zijn horloge in ere hersteld was, dat ie me zijn andere die ie nog had ook toestuurde en dat was niet min wat er in dat pakje zat. Amai dat was een dikke vette verrassing zeg, ook allemaal in orde gezet en nadien blijven mailen, al moet ik toegeven dat na de corona episode we niet meer gemaild hebben. Ok dat is mijn goede voornemen voor morgen, Robert Mannard een mailtje sturen om wat bij te kletsen
Nu met secondewijzer, heb het “pijpje” iets moeten versmallen op de triebniet en nu valt hij er niet meer vanaf
Netjes! Staat heel anders !
Vandaag weer eens een oude classic van Seiko. De Seiko Lord Marvel 15027E, de voorloper van de 5740-serie…
Fancy!
Schitterend, goed merk😉
Hahaha ben je een beetje bevooroordeeld…??
Knap werk!!
Heerlijk! Ziet er nog uit als een nieuwe
Dat is ook zo. Heeft waarschijnlijk jaren in een lade gelegen. Toen ik het kocht, waren de originele rubberen bandjes zo kort, dat ik ze er gewoon kon aftrekken… De staat is echt goed. Aan het hele ding is amper te zien, dat het gedragen is. Er zijn wel wat sporen, maar dat is het. Ik ben er dan ook zeer blij mee! Af en toe de dag op Kanji zetten… Ik moet alleen nog een nieuwe veer erin doen, die is na al die jaren wat van zijn krachten kwijt. Dit ongeveer op 200° max, qua amplitude. Dat is zelfs voor een Seiko te weinig…