Welke vintage draag je vandaag? Deel XIX

Kerstcadeautje is altijd wel leuk :heart_eyes:

Wat hebben jullie toch een mooie en uitgebreide collectie met fantastische horloges :heart_eyes:

@BorisK, dat blijft een knaller! Ik moet ook eens een Atlantic scoren…

Bij mij is deze blijven hangen vandaag:

36 likes

Ik doe er nog een bij :grinning:

29 likes

Jouw Pontiac mag er anders ook zijn, Tim!

Die Atlantics zijn redelijk goed te krijgen, al worden de gave exemplaren wel vrij prijzig de laatste tijd.
Goeie vintage vibe door de wijzerplaat maar daarnaast vrij groot voor hun leeftijd (37mm), waardoor ze ook tegenwoordig perfect draagbaar zijn. Goeie combi wat mij betreft.

Ik heb nog een champagne exemplaar liggen, dat zowel cosmetisch als technisch nog wat TLC nodig heeft. Twijfel of ik m opnieuw moet laten verchromen…

18 likes

Die zou genomineerd moeten worden voor het mooiste horloge :wink:

1 like

Goedenavond iedereen.

19 likes

Ja klopt, zeker in Zweden staan er genoeg te koop.

Ik zou hem gewoon eerst eens voorzien van een nieuw glas en een service, verchromen kan later altijd nog.

Anyway, een andere Pontiac chrono in de avondwissel:

27 likes

Heb je het pijpje van de secondenwijzer geknepen, Tim?

Ik heb ook een horloge (samenraapsel van 4 donors) liggen waarvan de wijzer los zit.
Mijn eerste gedachte was dat de seconde as te kort of gebroken was.
Vervolgens aan de kant gelegd ivm te weinig tijd en goesting om die ellendige ETA 2571 weer uit elkaar te halen. Dit zou ook wel eens een oplossing kunnen zijn.
Ik ga het eens nader bekijken!

2 likes

Bandje erbij :wink:

“aware of what you wear”

26 likes

Ja met een holle pons op de triebniet:

4 likes

Rariteit aan de pols :slight_smile:

24 likes

Breitling Chronomat Yachting Timer

23 likes

Wow :star_struck:

1 like

goedemorgen, vandaag een dubbele wissel. De rado links is ingewisseld voor de longines pointer date en de hoogbejaarde longines rechts is ingewisseld voor een hoogbejaarde cyma

Longines 12.68z met pointermodule. 1951 en flink groot met zijn ca 35,5mm excl kroon. Voor zover ik weet is dit het enige horloge dat ik heb met refinished dial. De dial hoort bij het horloge maar hij is dus herschilderd, dat wist ik ook toen ik hem kocht. Die horloges zijn dusdanig zeldzaam dat ik voorlopig wel kon leven met een redial. Ben dus al jaren aan het zoeken naar een originele dial, tot op heden niet gevonden. Verders was dit horloge ook één grote brok.

De grootste brok die erin zat naast de herschilderde dial om hem er “mooier” uit te laten zien was een foute balans --> om hem dan toch maar te doen lopen en er dus veel voor te krijgen had de verkoper er een incabloc balans met bijhorende incabloc brug op gezet, terwijl dit eentje is zonder incablocs. Ik ben blij dat bij het vervangen van balans en brug er geen - gelukkig - schade aan de wijzerplaatzijde lagering van de balans was toegebracht door de verkeerde balans. Dus ik heb er de juiste balans in gestoken met de jiuste brug en hij loopt prachtig, gelukkig.
Ik word onpasselijk van al die achterlijke oplossingen om iets toch maar te doen lopen - de manier waarop speelt voor veel verkopers geen rol als het maar loopt - zodat er veel geld gevraagd kan worden

En dan rechts een hoogbejaarde cyma, die we leuk vinden door zijn lugs. Zit ook lekker en ademt geschiedenis. Eind jaren 20 - begin 30, verchroomde kast en lopen als een zonnetje

36 likes

NA

30 likes

Deze voor vandaag!

25 likes

Goedemorgen,

Prettig weekend.

:ukraine:

30 likes

Goedemorgen,

Mooie dag iedereen!!:watch:

30 likes

Goedemorgen!

27 likes

Vandaag deze Tissot Seastar. Ik vind het design van dit horloge zo enorm goed! Zeker een blijvertje…

35 likes