Welke vintage draag je vandaag? Deel XIX

26 likes

Je hebt ‘m nog steeds na al die jaren :heart_eyes:

2 likes

Gisteren mijn NA aangepast, het glaasje zat niet correct erin.
Even de 200 van de pulsometer op 2 uur gezet. Zo hoort het volgens mij.

28 likes

De datum stond goed dus is het deze geworden :wink:

25 likes

Uhhh, misschien toch even checken :face_with_monocle:: Google ‘Speedmaster Pulsations’
Enne…gefeliciteerd met één van de leukste Speedmasters nog :+1:

11 likes

Uitbollen …en toch bijna gelijke tred houden :hugs:

25 likes

34 likes

Velona even mee met rondje fietsen in de wind :dash:

29 likes

Goedemiddag beste vintageliefhebbers:

26 likes

Een stalen-kiloknaller vandaag:

29 likes

Ik twijfelde ook al toen ik de foto zag.

1 like

Wissel

33 likes

Oude Peeeee, altijd inspirerend - Maar met dit wisselvallige weer durf ik zelfs mijn korte P, ook al is die dustproof, niet om de pols te doen :roll_eyes:

24 likes

:rofl::rofl::rofl:
Vond al dat pa een hoge hartslag had!

4 likes

Even polshoogte gaan nemen aan de grote beek voor mijn deur :ocean::cloud_with_rain::woozy_face:

… hier kan er nog wat bij… maar elders :pleading_face:

23 likes

Over COSC:

Created by five watch-making cantons (Bern, Geneva, Neuchâtel, Soleure and Vaud), and by the Federation of the Swiss Watch Industry (FH), the COSC brings together a number of laboratories that were originally founded as independent institutions in the late 19th century.The first “Office for the Control of Civilian Watches” was established in Biel in 1878.

Opgericht door vijf horlogekantons (Bern, Genève, Neuchâtel, Soleure en Vaud) en door de Federatie van de Zwitserse horloge-industrie (FH), verenigt het COSC een aantal laboratoria die oorspronkelijk aan het einde van de 19e eeuw als onafhankelijke instellingen werden opgericht. Het eerste “Bureau voor de controle van horloges voor burger gebruik” werd in 1878 in Biel opgericht.

Lees hier verder:
Our history | COSC

@chi_kwadraat

Het mag zijn dat Enicar de COSC certificatie niet op of in hun horloges vermeld(d)en. op hun officiele website doen ze dat zeker wèl.

PURE SCHITTERING VAN HAUTE HORLOGERIE
Enicar is een van de top 10 gecertificeerde producenten van chronometerhorloges van de C.O.S.C. en blijft tot op heden een ongeëvenaarde naam met een assortiment van meer dan 300 onberispelijke uurwerken die verfijning en perfectie uitstralen. Als horlogemaker hecht Enicar veel waarde aan tijd en het onverbiddelijke streven naar transcendentie.

5 likes

Ja bijna 9 jaar inderdaad. Blijft heerlijk en zal wel altijd in de verzameling een plek blijven houden. Sowieso weinig meer gekocht of verkocht laatste jaren.

4 likes

Gelukkig maar, houden zo Pierre :four_leaf_clover:

1 like

Never change a winning team :grin:

1 like

Wel een goeie oefening. Maar nu blijft hij zitten. Glaasje en pakking zijn 50 jaar oud!

23 likes