een heel specialleke, die zat in een apothekerszakje dat hier aan de voordeur gebracht werd door iemand die we niet kenden en op t eerste zicht zat het zakje vol met pontiac, junghans en dergelijke en ik kap dat ding gewoon om op de tafel en zie vanuit een ooghoek dit eruit vallen. Zelfs al kon ik het merk niet lezen vanuit die ooghoek, ik zag wel dat het mooier blonk dan een plaqué en bij nader inzicht was het dus dit. Ook het verhaal erbij gekregen nadien: het pensioenhorloge van de dame haar vader en ze dacht dat ik er blijer mee zou zijn dan dat het bij haar ergens in de schuif zou terechtkomen: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. Had ik nu maar niet gegooid met dat zakje, nu ja t is goed gekomen en zo nu en dan ongeveer 1 keer per jaar krijgt ie draagtijd, we vinden hem eigenlijk een beetje te klassiek. Meestal zit er hier een rado starliner day-night om de pols. Nu trouwens aan het wachten op de postbode voor het verlate sinterklaas kadoo, een rado diastar met knalgekke plaat. maar dus de vintage van vandaag - al zal ie wss sevens plaats moeten ruimen voor de knalgekke rado eens geleverd
Lag al een tijdje in de lade omdat er “iets” mee was. Lucht hoogte van ankerrad was er niet. Dat wat een verbetering.
Tot die toch opeens tijd verloor.
Met het pielen om de dag schijf te monteren de kif spring waarschijnlijk los gemaakt.
Het eerste, wat dit horloge deed, toen ik hem uit de doos haalde, was luid rinkelen. Alsof hij aan het wachten was om eruit gehaald te worden! De Bell-Matic mag vandaag mijn pols versieren!
Kif-veertje nog teruggevonden?
Ik had van @basvg onlangs een Ruhla uurwerkje gekregen met een wijzerplaat van het “merk” Grand Prix. Dat was dus een Ruhla merk dat ik nog niet had, maar het was alleen het uurwerk en deze wijzerplaat paste in geen enkele Ruhla kast die ik had.
Jammer en dus op de stapel met “to be continued”.
Ik heb nog eens gezocht en zowaar een kast gevonden waar alles in past. Niet van Ruhla, maar dat maakt me nog niet zoveel uit. Uit een losse kast en een los uurwerkje is nu weer een kompleet horloge gemaakt.
De kast is niet zo geweldig mooi, maar ach…het is vintage en we noemen het maar patina.
Alsof ie ervoor gemaakt is.
Een geslaagde mariage noemen we dit in de klokken wereld toch?