Mooi door z’n (of haar) eenvoud, en een mooi logo!
Wow! Mooi zeg!
Dat heb je snel gedaan
Bij het verzetten van de datum komt er wat meer weerstand en dat is het moment dat de uren en minuten stil blijven staan, maar de seconden wel normaal doorgaan.
De Anfibio voor het weekend maar weer eens te voor schijn gehaald. Datum verzetten is me te veel werk
Fijn weekend HF
Mooi poesje ook !!!
Kun je niet van 12 uur terug naar 9 uur en zo iedere datum 21 uur minder hoeven draaien? Mijn NA Roamer heeft dat ook…
Oei, wat mooi! Goud? Grrrr. wat lekker…
Dank je ,ja het fleurt je dag even op
Vandaag een horloge wat ik al heel lang niet meer aan de pols heb gehad. Bij het afstoffen van wat horloges in de vitrine vroeg ze er gewoon om.
Een zeldzame Franse Judex uit ca.1955. Ooit als wrakje gekocht van een Franse handelaar op de Rikketik in 2015.

Zeldzaam omdat dit merk buiten Franrijk zelden of nooit werd verkocht, je komt ze echt bijna nooit tegen. Aardig is ook dat Judex een manufactuur merk is, dus met eigen ‘in-house’ uurwerken.
Het merk bestaat bij mijn weten niet meer en er zijn er denk ik niet zoveel meer van over, zeker niet met zo’n design en van zo’n mooie kwaliteit. Er zit een handgewonden cal. 127 Judex uurwerkje in.
Ter afsluiting nog een paar historische prentjes van dit mooie Franse merk.