Welke vintage draag je vandaag? Deel XV

Mooi door z’n (of haar) eenvoud, en een mooi logo!

Goedemorgen,

:ukraine:

27 likes

LM :ok_hand:

29 likes

Wow! Mooi zeg!
Dat heb je snel gedaan :thinking:

De 105.012-66

37 likes

Vintage Seiko Kwarts.

22 likes

Rechts Kinetic, links de Sandoz maar weer eens in beweging :nerd_face:

32 likes

Bij het verzetten van de datum komt er wat meer weerstand en dat is het moment dat de uren en minuten stil blijven staan, maar de seconden wel normaal doorgaan.

De Anfibio voor het weekend maar weer eens te voor schijn gehaald. Datum verzetten is me te veel werk :joy:
Fijn weekend HF

29 likes

De Ricoh Dynamic Wide voor vandaag :smiley:

30 likes

Mooi poesje ook !!!

1 like

Opgebouwd uit vintage onderdelen. Telt dat ook?

20 likes

Kun je niet van 12 uur terug naar 9 uur en zo iedere datum 21 uur minder hoeven draaien? Mijn NA Roamer heeft dat ook…

25 likes

De burst is er wel ,maar niet de :sun_with_face:

30 likes

Oei, wat mooi! Goud? Grrrr. wat lekker…
:penguin: :boom:

2 likes

Dank je ,ja het fleurt je dag even op :smiley:

De Kelek met nieuwe suède band :ok_hand:

31 likes

Judex logo
Vandaag een horloge wat ik al heel lang niet meer aan de pols heb gehad. Bij het afstoffen van wat horloges in de vitrine vroeg ze er gewoon om.

Een zeldzame Franse Judex uit ca.1955. Ooit als wrakje gekocht van een Franse handelaar op de Rikketik in 2015.

IMG95

Zeldzaam omdat dit merk buiten Franrijk zelden of nooit werd verkocht, je komt ze echt bijna nooit tegen. Aardig is ook dat Judex een manufactuur merk is, dus met eigen ‘in-house’ uurwerken.
Het merk bestaat bij mijn weten niet meer en er zijn er denk ik niet zoveel meer van over, zeker niet met zo’n design en van zo’n mooie kwaliteit. Er zit een handgewonden cal. 127 Judex uurwerkje in.

Ter afsluiting nog een paar historische prentjes van dit mooie Franse merk.

45 likes

31 likes