De Travita vandaag.
Inderdaad een mooie chique uitstraling
het is de originele bezel, met klamme handjes de plexi insert uit de bezel gehaald (is heel breekbaar), achteraan met een fijne korrel de roest weggeschuurd en met een marker terug zwart gemaakt langs de achterzijde
is een projectje van een tijdje geleden, maar de minuutwijzer liep tegen de rand van de kast aan en dat heb ik gisteren pas geregeld gekregen
Leuk! Een klassiek seventies model, ook door die bruine dial. Travita… Niet terug te vinden op Mikrolisk. Wel op een aantal met name Scandinavische veiling sites zoals Tradera en Auctionet.
En op www.klocksnack.se , de Zweedse evenknie van ‘ons’ horlogeforum!
Zweeds (handels)merk waarschijnlijk?
Dagens vintageur. | Sida 3835 | Klocksnack
Dagens vintageur. | Sida 3697 | Klocksnack
(Klik op het plaatje voor vergrote weergave om de screen captures beter te kunnen lezen)
Interessante site. Met name als je van Scandinavische horloges wat meer wilt weten en zien. Ook veel andere merken horloges natuurlijk en vaak prachtig fotowerk. Aanrader!
Met behulp van de ‘Google translate’ add on goed te lezen/begrijpen:
Ja, dat kan ik proberen. Ik ben altijd bang dat ik dan wat stuk maak, maar heb eerder gehoord dat dit straffeloos kan. Maar daarnaast kijk ik toch nooit op de datum, dus maakt het me ook niet zo veel uit.
Dank voor je reactie
Mooi horloge en leuke info. Dank!
Vintage horloge vitrine zeg je?? Fotooooo’s
Kijk dat is nog eens leerzaam! Dankjewel voor deze complete bijdrage!!!
Wat een geweldige klus! Ik heb even de eerdere foto’s teruggekeken en het resultaat is inderdaad spectaculair. Goed gedaan Jochie!
Nou, nog even dan. Dit zijn al wat oudere foto’s, ben momenteel een beetje aan het aanpassen en switchen. Wil weer eens tegen wat andere horloges aankijken.
De penankertjes.
En dit dus. Bovenin de bullseye horloges. Vooraan vintage en vierkant.
Dan heb je nog even werk lex
Zo! Dat is een grote collectie! Lekker man. Succes met passen.
De meeste zijn in goede staat en lopend, Willem. Alleen zijn er slechts enkele tussen waar ik het voor over had om ze echt te laten service. Als ik ze allemaal zou moeten laten doen (omdat ik dat helaas zelf niet goed kan) dan gaat Bruin het niet meer trekken. En het mag niet van het huishoudgeld, dan krijg ik heisa met Mw. Lexaf (en bovendien is elke dag alleen spaghetti met tomatensaus eten ook niet aantrekkelijk).
Het meeste werk zit er in dat ik deze horloges (en de rest, die niet in deze vitrine staat) nog voor een flink deel beter moet documenteren en fotograferen. Maar dat is ook leuk werk. Het houdt me weer een poosje van de straat en het weerhoudt me er ook een beetje van om in een te hoog tempo nog meer nieuwe oude meuk te kopen. Maar ja, de volgende Rikektik beurs (23 april) zit er al weer aan te komen ?!
Mooi stukje Lex. Leuk om te lezen. En die fotos. Geweldig gaaf gebouw en leuk om te zien hoe ze vroeger aan van die houten werkbankjes, die horloges in elkaar schroefden.
Mooi art deco gebouwe hè, Harry? Volgens mij hadden die lui bij Judex wel verstand van design!
Om het verhaal (mijn verhaal althans) nog te completeren:
Hieronder een paar plaatjes van mijn (enige) andere Judex, gekocht van Rainer Welch, een Duitse verzamelaar die actief is op ‘Bidfun’, het veiling gedeelte van de bekende horloge database site van de wijze Dr. Roland Ranfft.

Super mooie foto
Waanzinnige collectie hoor!! Met alle skills die ik je hier al heb zien vertonen, zou je toch niet eens overwegen om zelf een lijkje te servicen?
Denk dat je met weinig financiële investering al een giga besparing gaat halen gezien de grootte van je collectie.
Ik geniet in ieder geval altijd heel erg van je uitgebreide info over horlogemerken uit vervlogen tijden!
Knap ‘staaltje’ werk met een fraai resultaat.
Dank voor het delen
Genieten dit Lex. Daar zijn vitrinekasten toch echt voor gemaakt!