Welke vintage draag je vandaag? Deel XV

Goedemorgen allemaal Uploaden: 16717914336481553082251578642714.jpg…

Uploaden niet gelukt🤗 nieuwe poging

43 likes

37 likes

Goedemorgen,

:ukraine:

22 likes

Wat een mooie plaat zeg!

1 like

Thanks, ik ben er blij mee!

45 juwels? Wow. Waar hebben ze die allemaal gebruikt?

Het is eigenlijk een 33 juwels uurwerk, maar ze hebben er nog 12 verstopt in het lager van de automaat… Die gaan bij dit model vaak kapot en worden ze vervangen door een stalen variant, maar deze is nog prima in orde.

1 like

27 likes

Verdient dubbele like :heartbeat::heartbeat:

3 likes

Ja, zo kan ik het ook, een uurwerk met een hoog aantal juwels maken. :joy::rofl:

1 like

42 likes

33 likes

Op zich is het helemaal niet stom bedacht. De stenen naderen bijna de hardheid van keramiek, en dat wordt steeds meer in kogellagers gebruikt. Maar er zit wel een enorm kwaliteitsverschil in het keramiek van toen en van nu…

1 like

Nee, helemaal niet gek bedacht om reserve onderdelen in het horloge aan te brengen. Maar de text op de wijzerplaat geeft de indruk dat het uurwerk functioneert op basis van 45 juwels. Of zie ik dat verkeerd?

26 likes

En wat voor een!

1 like

60’s Certina. Komt helaas amper uit de doos, maar voor vanavond weer eens voor deze gekozen :slightly_smiling_face:

29 likes

Op deze grijze dag, draag ik ter compensatie maar een horloge met een fris blauwe wijzerplaat. Deze Armstrong 17 is het voor vandaag geworden. Als er nu iemand denkt…hmm, die ziet er wel erg als een Ruhla uit. Je hebt gelijk, het is een Ruhla onder één andere naam.

17 likes

Timex Mystery Flag 1970

18 likes