Welke vintage draag je vandaag? Deel XVI

Fijne zaterdag!

27 likes

Onhandig tijdstip of is dit een “mega”

2 likes

Ik ben geen liefhebber van het merk, maar deze is top.

2 likes

Net opgepikt en een beetje gepoetst; een 1953 Longines Conquest ref. 9000-1, zeldzame vroege no-lume versie. De paashaas is vroeg dit jaar!

49 likes

Hahaha ja het is een mega O waarbij de O zich tijdelijk heeft verscholen achter de minutenwijzer :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

36 likes

vooraf opgemaakte tekst met 4 spaties laten inspringen

25 likes

Met een verse NOS Omega band en buckle :heart_eyes:

31 likes

33 likes

Lekker stukje skrei rug uit de oven.
Dat en mijn Breitling Chronomat Yachting.

19 likes

Gaaf man! Prima staat, mooi horloge :+1:

1 like

Voor vanavond weer de Seikomatic-P. Wat een prachtige plaat heeft dit horloge toch. Echt een horloge om te dragen met zonnig weer. Kon ik wel eens meenemen op mijn vakantie naar Noorwegen. Ruim drie weken trekken door Zweden, Finland en Noorwegen met de camper. Daar zal deze wel goed tot zijn recht komen!

26 likes

Dat kan niet slecht zijn… topvakantie :yum:

2 likes

Dat hoef je mij niet te vertellen. Het wordt de 2e keer met de camper naar Noorwegen, al kom ik al sinds 2001 in dit land mijn vakanties vieren. Wordt dit jaar mijn 25e keer naar Noorwegen, dus dat wil wel wat zeggen. Maar dit jaar wil ik gewoon meer zien van Noorwegen, en ik wil ook een keer naar Finland, waar we de Kerstman gaan bezoeken… Ik weet het, lekker toeristisch, maar dat kan me niets schelen!

7 likes

Heel mooi gedaan dit! Ga ik ook eens proberen (als je dat niet erg vind… :bowing_man:)

14 likes

Lijkt mij de moeite van het (laten) repareren waard. Wat zit er voor uurwerk in?
Wow dat cijferfont! :boom: :star_struck:
edit: oh, ik zie het al, een eindje verderop (ik was wat achter met lezen hier).

Dat gaat lastig worden dus.

@hadoe
image
Ook een prachtige plaat, dit. Heeft Endura wel vaker. Wat dat betreft een ondergewaardeerd of in elk geval interessant merk voor de collectioneur. Helaas vaak nogal eens mediocere uurwerkjes…

Ik snap de tekst niet, maar ik vind het wel een mooi horloge! :slight_smile: Ook zo’n ondergewaardeerd merk, Sandoz.

9 likes

Wauw wat is dit prachtig! Wat voor een horloge is dit, hoe oud is ze? Beeldig plaatje!

Dank voor je commentaar over de Endura ! :+1:Het horloge loopt behoorlijk nauwkeurig moet ik zeggen , de wijzerplaat vind ik schitterend,heb er laatst een van mijn mooiste foto’s van gemaakt .Bij toeval …wilde het opbergen en even op tafel neergelegd ,toen plots de ochtend zon over de tafel streek …zie hier nog even het resultaat!

27 likes

Tadaaa! Mooi man!

Soms vind je bij die wat kleinere merken uit de jaren '50 de prachtigste wijzerplaten.
Hier een voorbeeldje van ook zo iets wat bij mij in het rijtje penankertjes staat:

LaMeuse, met een super simpel Rego 146 penanker uurwerkje. Maar ze doet 't nog steeds. Wel luidruchtig, ze ratelt als een oude Hema wekker! Dik doing dik doing dik doing…

Ahwe meuk van vroegah. Gèhnach toch?

30 likes

Jaa super plaat ,aan deze oudjes kunnen weinig "dure "horloges aan tippen ,zou nu onbetaalbaar worden denk ik :slightly_smiling_face: Al heb ik er 2 in bedrijf ben er erg blij mee .(Kienzle,Endura )

2 likes