Welke vintage draag je vandaag? Deel XVII

Kijk! Een clangenoot, ik ben altijd erg blij met dit forum en met name de nerds van de vintage afdeling. Jullie hebben mij in ieder geval in een paar jaar zoveel geleerd dat ik inmiddels zelf lekker wat kan prutsen en steeds verder kan in repareren en restaureren, beoordelen en niet te vergeten mijn smaak verfijnd.
En niet te vergeten iedere dag weer nieuwe mooie horloges.

Waarvoor dank en hulde!

7 likes

image

Vind je? Goudkleurige kast, groene cijfers en wijzers, crème wijzerplaat.
Ik vind 't een pracht combi! Heel erg Pontiac zo!

Voorbeeldje van mezelf:

Een stokoud penankertje van Inventic met een primitief Ebauche Bettlach of Ebosa 132 (niet helemaal duidelijk) uurwerkje uit, ik denk, de jaren '50. Hij doet 't nog. Een beetje. Af en toe even schudden en dan gaat ie weer een tijdje, Loopt dan gelijk 5 kwartier in een uur, maar dat geeft niks want dan staat ie weer een poosje stil. Zo geeft ie dan af en toe toch wel eens de juiste tijd aan. Ik doe er niks aan, gewoon een leuk relikwie om te hebben… Hij staat in een groepje met andere herrie makende penankertjes. Heel leuk om er af en toe eens een stel tegelijk op te winden en dan te luisteren naar 't geratel.

Kastconstructie: systeem Schoenpoetsdoosje.

Niks goud! Messing kastje met vaste lugs en een messing achterkant. Niet lekker voor op je huid.
Voorkant ook niet echt gezond. Wel leuk zo, met een UV ledlampje erbij. Raaaaadium!

Heel even aan de pols dan voor de foto.

Inventic. Een van de vele merken van Fabrique d’Horlogerie Ed.Kummer SA = Ebauches Bettlach SA, een van de bekendste Zwitserse fabrikanten van penanker horloges.

Een paar mooie oude advertenties.

25 likes

Mooie Lord Marvel! Zal er nog beter uitzien, als je die wat meer oppoetst. Op de bezel is oxidatie van onder de plating te zien. Met poetsen ga je dat een beetje tegen. maar de wijzerplaat is :ok_hand:

3 likes

ligt dat aan mij of is dit toch nog best een flink horloge voor een vintage? het meeste wat ik vind aan vintage houd bij 34mm wel op.

Dank je Patrick :smiley: ik poets nooit ,ben en beetje bang schade te veroorzaken …

1 like

Vandaag deze Seikomatic Self Dater

25 likes

Licht oppoetsen kan echt geen kwaad, je hebt ook maar weinig poets nodig, maar het haalt wel de oxidatie (roest) weg, waardoor je nu die verkleuring hebt.

1 like

Super leuk!

1 like

Even gemeten: 34 inderdaad! Oogt groot, maar het is een macro foto. Dat vertekent . Een Jumbo die ik heb is 35.

Wat waren ze toch inventief met namen!

1 like

25 likes

Da’s makkelijk omdoen… Wel een automaat, geen datum!

24 likes

Fête national …een klatscher

24 likes

19 likes

Bijna het weekend in duiken !

Die dresswatches kan ik intussen goed missen, deskdiven bevalt prima :nerd_face:

26 likes

Goedemorgen,

:ukraine:

26 likes

Goedemorgen

Maak er een mooie dag van!!:watch::sun_with_face:

27 likes

Mooie wijzerplaat Don, nu weten we waar Seiko naar heeft gekeken:

Geen vintage, slechts als voorbeeld :crazy_face: Zelf even geen horloge om vanwege klus/rommeldag

16 likes

Ha ja, maar Seiko heeft in eigen huis ook aardig wat inspiratiebronnen hoor :sunglasses:

25 likes

Fijne dag en voor de Belgische lezers fijne nationale feestdag :partying_face:

22 likes