Een Rego, misschien ?
Wijzers en plaat zien er nog puntgaaf uit. Glas was kapot, facet van het nieuwe glaasje komt niet helemaal overeen. Maar beter een heel glas dan een kapot glas. Kan echter praktisch niks over het model vinden, één link gevonden waarop wordt vermeld dat dit (vermoedelijk) een model is van 1970. Iemand van jullie misschien nog aanvullende kennis in huis?
Zo die is mooi geworden, knap gedaan! Vraagje: in welke taal staan de dagen opgenomen op de wijzerplaat?
Volgens mij is het Spaans!
Schitterend !!
Het 6501 uurwerk is volgens geproduceerd vanaf 1971 zover ik heb kunnen vinden.
Misschien dat je iets beter kunt dateren als je deze site gebruikt:
https://serial-number-decoder.co.uk/citizen/citizen.htm
of:
Top, bedankt! Ga ik even op onderzoek uit…
Ik heb alle Rego’s (Lapanousse) bij Ranft bekeken, Nee dus
Er zijn dergelijke uurwerkjes van Baumgartner, van Brac en nog een paar van die penanker jongens. Voor zover ik ze op Ranfft en 17juwels kon terug vinden, allemaal nèt een beetje anders. Er zijn nog meer sites, maar daar is het lastig zoeken als je geen kalibernummer hebt, en dat is nou precies wat we graag willen weten.
Het zal best een van de genoemde merken kunnen zijn, maar dan weer een andere variant. Ik ben in afwachting van een set Flume catalogi, misschien dat ik daarvan nog wijzer word als ik die kan gaan raadplegen. D.w.z. ik zal eerst met die Flume boeken zelf moeten leren werken, want best ingewikkeld met verwijzingen uit tabellen naar de plaatjes en van het ene deel naar het andere. Maar zo leer ik weer heel wat en ik pluis graag uit… of uitpluis ik?
Uitpluizen - pluisde uit - uit geplozen? Ingewikkeld hoor, ik ga zo eerst maar eens een poosje slapen…