Welke vintage draag je vandaag? Deel XX

Roségouden Cyma Navystar vandaag.

30 likes

Vierkante Pontiac vandaag.

22 likes

23 likes

Vandaag een Prisma manager met van die hooooooge indices.

22 likes

Goedemorgen, mooie woensdag iedereen!!:watch:

26 likes

Insgelijks Peter!
Wat een mooie! Spartaans van eenvoud en dan met die prachtige cijfers.
Die kan natuurlijk ook zomaar als xpostje hier naartoe:

Uitgesproken cijferfont, freaken met cijfers - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

9 likes

We gaan weer op reis en we nemen mee……de Seikomatic-P

24 likes

Ik weet niet of deze reactie hier zou moeten, maar ik kan me voorstellen dat in de centraal geleide economie van de USSR “type 2609” een 17-steens, 11.5 ‴ uurwerk was.
En dat er elk jaar werd beslist hoeveel exemplaren daarvan door elke fabriek gemaakt dienden te worden.
Ik weet ook niet waar ik daar meer over zou kunnen achterhalen.

2 likes

18 likes

Vandaag mijn net binnen gekomen NA:
Een enicar sport

27 likes

Wissel

24 likes

Na twee dagen Certina vandaag Zenith

31 likes

Refurbished Seiko 0124 LCD horloge

23 likes

Goedemorgen allen op deze nog wat gure en natte lentedag.

Vandaag zin in zwart met goud. Dus ‘Guilt(y) Pleasure’ met de Golday.

28 likes

Heel fraai :ok_hand: Iemand al DIBS! geroepen? :star_struck:

Ik heb de CK 2638 om de pols :smirk:

30 likes

Ik had daar ook wel eens iets over gelezen, Alphons, maar de klok wist niet meer precies waar de klepel ook al weer zat.
Bij de (voor liefhebbers van zakhorloges) bekende Russische Molnija’s was dat in elk geval wel zo.
Alle Molnija’s hebben min of meer de zelfde uurwerken, maar er zijn varianten, ze hebben echter allemaal het zelfde caliber nummer: 3602. De goede wijze, helaas wijlen Dr. Ranfft wist het allemaal wel en was zo goed om dat in zijn onvolprezen database te documenteren. Het verhaal wat hij schreef over de Molnija zakhorloge uurwerken geldt min of meer ook voor een aantal andere (standaard) polshorloge calibers in de USSR horloge industrie. Zie hieronder een hele lap ‘pink pages’ :

Ten overvloede ook nog maar een paar plaatjes erbij van mijn (enige) Molnija.
Die draag ik wel niet echt, hij hangt normaliter als een soort 'pendule’boven mijn werkplek. Maar ik heb 'm voor de gelegenheid vandaag toch even in handen gehad, dus zeg maar even gedragen. Of eigenlijk, als je de afmetingen en het gewicht van deze Russische tank in aanmerking neemt ‘opgetild’ :slight_smile:
Dus toch niet helemaal ten onrechte hier in ‘Welke vintage draag je vandaag?’

Wahuuuu! Lekkere hapjes…

image

23 likes

27 likes

Deze blijf ik erg mooi vinden. Die dunne wijzertjes en mooie band.

Hier vandaag de 6.3mm dikke handwinder

27 likes

Springt steeds om de pols :innocent:

27 likes

32 likes