De hydraulica met dit natte weer.
de gouden week trappen we af met een longines president washington uit 1946 en een longines president hayes van dezelfde leeftijd. Beiden 14k en van beiden hebben we de originele doos en booklet, van de president washington hebben we ook nog de papieren pricetag die aan de gesp hing en de bronzen geëmailleerde pricetag die in de doos hoort.
wow dat waren mooie horlogedozen. De uurwerken ook trouwens!
Ha, die wijzers! Zijn die origineel?
Mode- merk, toch? Deze had ik gekocht in de veronderstelling dat het mechanisch was. Maar bleek Quartz… Toch geinig…
Prachtig Bas, je hebt niet zoveel keuze uit bandjes denk ik voor deze.
Dat is een leuke!
Nee, inderdaad. Maar dan maak je die…, dan ga ik bij Lex in de leer…
Rado met esa9162 stemvork uurwerk. Kast van wolfraam carbide en saffier glas. Je blijft wel aan het poetsen… (leuke voor @Vintagewatchstuff om toe te voegen aan de collectie?)
Geweldig Peter!
Tijd niet meer gedragen deze superleuke Sputnik, eind 1957 of vroeg 1958 gemaakt door Kirovskie, de kast kennen jullie wellicht van de Kirovskie Krab (die met de azuurblauwe plaat) met daarin een lekker handopwinder uurwerkje.
De space-race leefde in de USSR in die dagen net zo hard als bij ons in het westen.
Let op de Sputnik die als rood bolletje op de secondewijzer zijn rondjes rond de aarde maakt, en raketjes als urenmarkers!
Apart glaasje, hoog en enigzins trapezoïde, niet meer nieuw te vinden maar kreeg een onderdelen donor opgestuurd van een medeverzamelaar uit Albanië. Fijn door @vouwfietser gemonteerd en nu al jaren lol van.