Om de rommelmarkt week te beëindigen een Witt automaat begeleidt door mijn favoriete met stip op nummer 1 rommelmarkthorloge: een Festina.
Bij het merk Festina fronsen velen de wenkbrauwen, het wordt dan ook vaak geassocieerd met quartz troep, het is evenwel geen quartztroep. Festina is opgericht in 1902 en reeds in 1935 is het een eerste maal doorverkocht en het vervolg kennen we. Mijn favoriete met stip op nummer 1 rommelmarkt Festina dateert uit de beginperiode van Festina, dus met trots kan ik zeggen dat ik een Festina van de original fouding fathers om de pols zitten heb en hier is ie dan: de Festina monopusher met super mooi Hahn chronograph caliber
Nu zie ik wel bij het openen voor de mechaniek dat ie dringend onderhoud nodig heeft - amplitude balans nogal laag en stofjes. Zag net op het papiertje dat het laatste onderhoud ook van begin 2018 dateert, dus ja onderhoud long over due.
Dit horloge is by far nog steeds het rommelmarkthorloge dat me het meeste aanspreekt en we zijn nog steeds vol bewondering van dit horloge - nog steeds want we hebben hem toch al 8 jaar - en zo in vervoering van dit horloge verloor ik de rommelmarkt Witt een beetje uit het oog, maar die heb ik dus ook om
Zo dit is het einde van de rommelmarktweek, niet dat de rommelmarkthorloges op zijn, kan er nog wel een week of 2 tegen aan gooien, maar het is tijd voor een gouden week. Na een hele week kuisen blinkt ons huis weer als spiegel en voor zolang dat dan duurt moeten we er nu van profiteren en de gouden week die bij een blinkend huis hoort door laten gaan
Certina 8401 001 Argonaut Chrono. Uit Italië, met service… not. NOS kast gevonden. Originele Certina gesp gevonden. Bulang strap 19mm die gek genoeg niet op mijn Zenith a3817 paste, zit hier perfect.
Service door @Lieuwedv. Dank Lieuwe! Wat een beauty!! Lange tocht ten einde… om de pols, eindelijk!
Vanavond deze NA, een Citizen 4-600649 TA, die ik vandaag van de rommelmarkt heb geplukt. Het glaasje lichtjes gepoetst, evenals de kast en een ander bandje, dat wel om mijn polsen past en lekker genieten van dit funky jaren '70 horloge! Als leuk detail heeft dit horloge de facetten van het glas aan de binnenkant zitten…